OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Controller till vår kund i Västerås med start omgående och 6 månader framåt!
Om uppdraget
Uppdraget är ett heltidsuppdrag med start omgående tom 24-06-30. Du kommer att vara placerad på kundens kontor i Västerås.
Uppdraget är en Controller tjänst med inriktning på budgetering på central nivå inom stadsledningskontorets ekonomifunktion, inklusive kommun koncernen med samordning av bolag och kommunalförbund. Du kommer att ha eget ansvar för funktionen men samarbeta med flera controllers med andra uppdrag inom avdelningen.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med att samordna arbetet med verksamheterna och politiken och sammanställa koncernens årsplan (budget). Du kommer vidare själv att bidra med underlag, ekonomiska analyser och texter.
I dina arbetsuppgifter kommer det även att ingå:
- Samordna omfattande och komplexa beredningsprocesser med ett stort antal intressenter
- Få beslut om budget och genomföra alla stegen för det
- Samordna omfattande och komplexa verksamhets underlag för samlad ekonomisk uppföljning
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning med inriktning ekonomi
- Flerårig arbetslivserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, controlling och budgetering på central ledningsnivå inom kommunal verksamhet
- Goda kunskaper om ekonomisystem och van användare i Excel
- Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
Meriterande
- Flerårig arbetslivserfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete, controlling och budgetering på central ledningsnivå inom privat verksamhet
- Goda kunskaper inom externredovisning och koncernredovisning
- Arbetslivserfarenhet av att samordna omfattande och komplexa budgetberedningar med ett stort antal intressenter
- Erfarenhet av att jobba nära politiken
- Vana att presentera underlag pedagogiskt, skriftlig och muntligt
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 23-12-22
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe. anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson