Controller till Kuponginlösen

Arbetsbeskrivning

Kuponginlösen erbjuder sina kunder säkra lösningar inom värde- och informationshantering.Med värdehantering avses rabattkuponger, värdecheckar, presentkort och olika typer av värdeavier.Informationshantering innebär manuell och maskinell datafångst, bearbetning och analys av information från olika typer av dokument.Kuponginlösen startade 1968 och har idag ca 40 anställda och omsatte år 2005 ca 61 Mkr.Läs mer om företaget på www.kupinginlosen.se Kuponginlösen är i behov utav en ambitiös, drivande och affärsorienterad controller.Tjänsten är nyupprättad och är belägen på huvudkontoret i Liljeholmen. Du kommer att ha en nyckelroll inom ekonomifunktionen som består av fem personer och du kommer att rapportera till ekonomichefen. Dina arbetsuppgifter spänner över ett brett område som bl a innebär: .Analys och uppföljning av bokslut .Ekonomisk styrning, uppföljning och analys .Avstämningar och sammanställningar till ledning och styrelse .Arbete med årsredovisning .Ansvara för bokslut .Cash Management .Kontakt med revisorer och myndigheter .Förbereda och upprätta finansiell information till chefer, ledning och styrelse .Support och styrning av finansiell information ut mot verksamheten och försäljningschefer .Vara ett kreativt stöd vid utveckling av rapporter och rutiner inom ekonomifunktionen .Medverka i diverse utvecklingsprojekt för att föra ekonomifunktionen och företaget mot uppsatta mål Vi tror att du är civilekonom eller motsvarande och har arbetat i två till tre år i en motsvarande roll eller som revisor på en revisionsbyrå.Du är en person som gillar att ta för dig och utvecklas eftersom vi söker dig som vill vara med och driva den ekonomiska och administrativa funktionen framåt. Du gillar siffror, är noggrann och analytisk samtidigt som du är drivande och har ett affärsinriktat tänk.Du gillar att effektivisera med hjälp av modern teknik.Vidare har du ett flexibelt sätt och är administrativ och strukturerad.Du gillar att arbeta i en dynamisk miljö och ser ett arbete med kvalitet som medel för framgång och utveckling. Företaget kan erbjuda dig goda anställningsvillkor i ett företag som befinner sig i ett spännande skede, i en spännande bransch och i en positiv miljö där teamkänsla värderas högt. Tjänsten är en fast tjänst på heltid med tillträde så snart som möjligt och därav kommer rekryteringsprocessen att ske löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Stadig
0853480134
Cecilia Stadig
0853480134

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Prodiem AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 29 november 2006
  • Ansök senast: 15 december 2006

Besöksadress

Saltmätargatan 7
None

Postadress

Saltmätargatan 7
Stockholm, 11359

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010