OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lumire, som står för Luleå Miljöresurs AB är vårt kommunala bolag för vatten och avlopp samt avfall, återvinning och återbruk. Det är vi som säkerställer att alla Luleåbor har ett friskt och välsmakande dricksvatten i kranen och att avfall och avlopp tas om hand. Vi deltar i stor utsträckning till att forma den framtida staden och landsbygden och är därmed en viktig förutsättning för Luleås tillväxt. Som Norrbottens största livsmedelsproducent levererar vi 8 miljoner m3 dricksvatten årligen, och inom vår avloppsverksamhet renar vi årligen 10 miljoner m3 spillvatten samt producerar 2 miljoner m3 grön biogas som bland annat driver ett antal bussar i Luleå. Vi hanterar närmare 55 000 ton avfall per år som vi samlar in från 38 000 hushåll och 700 företag i Luleå vilket vi sköter om via våra återvinningscentraler och vår avfallsanläggning. Genom att samordna vatten- och avfallsfrågorna i samma bolag är vi en stark aktör inom hållbar miljöteknik och samhällsbyggnad.
Vill du bli en miljöresurs?
Då kommer du att trivas på Lumire. Som anställd hos oss bidrar du till några av samhällets mest betydelsefulla funktioner: rent dricksvatten och en hållbar avfalls- och avloppshantering. Det vi gör har betydelse idag och i framtiden.
Luleå Miljöresurs står inför en spännande framtid där vi utvecklar VA-verksamheten. Vill du vara med på resan mot det cirkulära samhället? Då är du den vi söker för denna befattning.
Ditt uppdrag
Som controller kommer du primärt att arbeta med vår VA-del av verksamheten och vara dess stöd avseende ekonomistyrning och analys.
VA-avdelningen har som mål att på ett kostnadseffektivt sätt:
- förvalta och utveckla VA-infrastrukturen såsom ledningsnät och processanläggningar
- ta ut avgifter för att täcka kostnaderna för vattentjänsterna
- bidra till Luleå kommuns utveckling genom en långsiktig VA-planering
I ditt uppdrag ingår bland annat följande:
- analyser, budget, prognos- och kalkylarbete inom VA-verksamheten
- projektcontroller i verksamhetens investeringsprojekt
- stöd vid projekt finansierade av extern part (EU, Vinnova, Naturvårdsverket)
- stöd och underlag för taxeprognoser
- systemstöd i verksamhetens ekonomisystem
I takt med att verksamheten utvecklas och förändras kan ditt uppdrag förändras för att uppnå högre effektivitet, säkerhet och kundnytta. Tjänsten är underställd Lumires ekonomichef.
Vem är du
Vi söker dig som har utbildning som civilekonom eller likvärdig utbildning och erfarenhet av arbete som controller eller inom redovisning.
Du trivs med att utveckla strukturer och rutiner. Du har god initiativ- och samarbetsförmåga, kan arbeta både självständigt och i grupp och har ett strukturerat arbetssätt. Du har god vana och kunskap om ekonomiskt och administrativt arbete och goda datorkunskaper. Att du är en kommunikativ och flexibel problemlösare som är villig att ge god service är en självklarhet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort krävs då våra verksamheter är utspridda.
Visst låter det intressant?
Läs mer om oss på lumire.se
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Rekryteringskonsult Peder Hansson på rekryteringsföretaget Terminalen Executive and Specialist Search. Telefonnummer 0730-26 80 30 eller via e-post peder.hansson@terminalen.nu
Om du är från annan ort och vill flytta till oss så hjälper vi självklart dig och din familj med dom praktiska frågorna som kan uppstå genom vårt samarbete med terminal5.nu
Eftersom Lumire bedriver en säkerhetsklassad verksamhet så krävs det att du innan anställning genomgår en godkänd säkerhetsprövning.
Välkommen med din ansökan senast den 15 augusti 2022 till www.terminalen.nu/rekryteringar
Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller brev.