OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Meson gruppen är en ledande producent och leverantör av ventiler och ventilsystem till den marina marknaden över hela världen.
Meson har dotterbolag i Norge, Danmark, Sverige, Tyskland, Rumänien, Holland, Kina och Singapore. Huvudkontoret ligger i Laholm där Meson även har ett av branschens största lager av ventiler. Mesongruppen ingår i Indutrade AB, en svensk börsnoterad koncern med ca 5 000 anställda över hela världen och en omsättning på över 8 Mdr. Mesongruppen omsätter ca 250 miljoner, har 10 bolag. Läs mer på www.meson.se och www.indutrade.se .
Brinner du för att arbeta som Controller? Är du driven och affärsmässig? Då kanske detta är ett jobb för dig!
Meson AB erbjuder dig ett spännande arbete i en global miljö där du kommer att vara ytterst ansvarig för att sköta ekonomin för Meson AB och för andra bolag i Mesongruppen. Till din hjälp har du en redovisningsekonom och en ekonomiassistent. Du rapporterar till CFO. Tjänsten kommer på sikt att utvecklas till att innefatta ansvaret för Administrativ Service, ingå i ledningsgruppen med rapportering både till CFO och VD.
I dina arbetsuppgifter ingår att upprätta månadsbokslut, årsredovisning och skattedeklaration. Du är ytterst ansvarig för budgetprocessen och forecasts. Övrig tid bistår du ledningsgruppen och övriga med sammanställning, analyser, business case, statistik, nyckeltal och lönsamhetsberäkningar/kalkyler. I tjänsten ingår att effektivisera processer och skapa ett standardiserat arbetssätt för att få synergi- och volymfördelar. Du bistår även säljarna med de exportdokument som krävs.
Vem är du?
Vi söker dig som har en examen i ekonomi med inriktning mot redovisning från högskola eller universitet, har flera års erfarenhet från liknande arbete och vana vid strukturerat bokslutsarbete. Du har mycket goda kunskaper i Officepaketet och framför allt i Excel, erfarenhet från Navision är ett plus. Då Mesongruppen är ett globalt företag behärskar du obehindrat engelska i tal och skrift. Det är ett plus om du har erfarenhet av exportdokumentation vid internationella affärer, gärna från försäljning I Ryssland, Indien, Kina och/eller Mellanöstern. Som person är du analytisk, affärsmässig, noggrann och strukturerad. Du arbetar proaktivt, har förmåga att se helheten och verksamheten ur ett lokalt, såväl som ett globalt perspektiv. Du är prestigelös, social, drivande och tycker om att effektivisera och förbättra arbetssätt och rutiner. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontakt
Stämmer detta in på dig? Vänta då inte med din ansökan, vi rekryterar löpande! Frågor angående tjänsten besvaras av AW Urval, rekryteringskonsult Ann Willner på telefon 0760 258008. Välkommen att söka tjänsten via www.awurval.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann Willner Rekryteringskonsult
0760-258008
Malin Brandqvist
adminstratör
Ann Willner
redovisningsekonom