OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du intresserad av att vara en del av en enengagerad ekonomiavdelning och tillhöra ett miljömedvetet och nytänkande bolag? Har du erfarenhet av att arbeta med redovisning och har börjat intressera dig för controlling? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Om tjänsten
Som controller ansvarar du huvudsakligen för att ta fram och analysera månadsbokslut, ta fram statistik till kontorschefer och projektledare, utbilda projektledare och handläggare, samt att stötta såväl kontorschefer som projektledare i ekonomiska frågor. I ditt arbete analyserar du löpande nuvarande rapporteringssätt och kommer med förbättringsförslag. Ekonomiavdelningen består av 12 personer varav 9 finns lokaliserade i Göteborg och 3 i Stockholm.
Vår kund är en tjänsteleverantör som arbetar i projektform. De har cirka 3000 pågående projekt som snurrar parallellt. Du kommer ha ett nära samarbete med projektledarna. I organisationen finns många kreatörer som har en varierande förståelse för ekonomi. Detta ställer krav både på pedagogik och service.
Vem vi söker
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har minst 3 års erfarenhet inom redovisning och troligtvis har du redan provat på att arbeta som controller. Det är en stor fördel om du har arbetat med ekonomi på ett tjänsteföretag och om du har erfarenhet från ett projektbaserat arbetssätt. Vi ser det som positivt om du har arbetat i affärssystemet Agresso. Att du talar och skriver både svenska och engelska på en god nivå är en förutsättning, lika så att du är duktig på Excel.
Detta är en roll med många kontaktytor vilket ställer krav på god förmåga att samarbeta och kommunicera. Vi värdesätter dig som är pedagogisk och som kan vara kravställande samtidigt som du har en hög servicekänsla. Som person gillar du att få saker gjorda och kan arbeta självständigt med rätt prioriteringar. Vidare har du bra sinne för struktur samt ordning och reda.
Övrigt
Tjänsten är ett föräldravikariat men då avdelningen kommer genomgå vissa förändringar finns det mycket goda chanser till en fortsatt anställning hos vår kund.
Start är tänkt snarast möjligt men senast i början av juni.
Vår kund sitter i fina lokaler i centrala Göteborg.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 0704-715925. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.
Titel: Controller
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88