OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Senior Controller sökes med fokus på kommunikation, problemlösning och digital expertis.Vi ser att du har gedigen erfarenhet från branschen och kan navigera komplexa processer och analysera data med precision. Du kommer att arbeta nära både ledning och andra avdelningar, och därför är din kommunikativa och samarbetande sida lika viktig som din tekniska expertis.
Om uppdraget
Vi söker en Controller till denna myndighet vars uppdrag är attutreda ochlagföra brott och begränsa brottsvinster i syfte att göra Sverige tryggare. Behovet avser ett konsultuppdrag med start 2025-02-04 och ett år framåt med chans till förlängning. Arbetet sker på heltid, 100% på plats i kundens lokaler på Östermalm. Det finns möjlighet till distansarbete upp till tvådagar per vecka efter att introduktionen är klar.
Anledningen till behovet är förstärkning gällande ett systembyte.
Dina arbetsuppgifter
Uppdraget innefattar arbete medekonomistyrning, ekonomiprocesser och verksamhetsstyrning.
Med ekonomistyrning avses modeller för planering, styrning, uppföljning, analys, informationsförsörjning och systemstöd för detta.Med ekonomiprocesser avses effektiva, kvalitetssäkrade och dokumenterade processer,arbetssätt, gränssnitt, roller och ansvar för att säkerställa att de ekonomiska målen uppnås.Med verksamhetsstyrning avses någon form av förändring av den verksamhet som bedrivs.Förändringen kan syfta till att förbättra resultatet av en given insats alternativt syfta till attbibehålla ett givet resultat med mindre insats.
Exempel på arbetsuppgifter:
Agera stöd till chefer i den operativa verksamheten gällande ekonomiska frågeställningar
Sammanställning och analys av månads-, delårs- och årsbokslut.
Framtagande av prognoser
Ta fram ekonomirapporter och presentationer för verksamhetens ledning
Ansvara för specifika utredningar och framtagande av beslutsunderlag inom ansvarsområdet.
Aktivt bidra till enhetens utvecklings- och förbättringsarbete i syfte att skapa tydliga,ändamålsenliga och effektiva processer
Dina kvalifikationer
Relevant akademisk examen
Erfarenhet av att arbetat som controller i minst 8 år
Erfarenhet att arbeta med personer i ledande befattningar
God kunskap om villkor och förutsättningar inom aktuellt område, denmarknad som området avser samt goda kunskaper om svensk lagstiftning inom området
Utföra alla arbetsuppgifter i myndighetens datorer (PC)
Införstådd och acceptera att uppdraget kan komma kräva resor inom Sverige
Som person krävs det att du har en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga, mycket god förmåga för problemlösning, mycket god kunskap inom konsultens verksamhetsområde - och processförståelse. Vidare behöver du även mycket god kännedom om digitala arbetssätt samt mycket goda kunskaper i det svenska språket och ska kunna tala och skriva obehindrat på svenska.
För att passa för rollen ställer kunden ävenkrav om följande:
Du ska kunna sätta dig in i myndighetens krav på funktion, kvalitet, ekonomi ochtid
God och uppdaterad kunskap inom sitt fackområde och om de lagar ochförfattningar, föreskrifter, standarder och standardavtal, teknisk dokumentation med mera sombehövs för att genomföra uppdraget
God förmåga att kunna kommunicera med myndighetenoch skakunna anpassa dig efter verksamhetens behov samt eventuellt leda andra när det behövs
Självständigt kunna utföra uppdraget
God kännedom om olika kompetensområdens samverkan
Följa myndighetens riktlinjer och dokumentationskrav och leverera underlag i önskad form och format
För uppdraget krävs god organisatorisk förmåga samt förmåga att planera, ta initiativ,kommunicera, samarbeta och hålla tider
Referenser: Du behöver kunna lämna referenser på två tidigaregenomförda likvärdiga uppdrag som varat i minst sex (6) månader där du haft rollen som Controller.Uppdragen kan varapågående eller avslutade uppdrag men fårinte vara äldre än senaste tre (3) åren. Uppdragenska avse två olika uppdragsgivare således två olika organisationsnummer.Ett av referensuppdragen ska vara utfört i en organisation med minst 1000 medarbetare.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15 december.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på +46 70 893 47 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson