OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nacka vatten och avfall AB strävar efter att skapa Sveriges främsta vatten- och avfallstjänster för hållbar och kraftfull samhällsutveckling. Vi är ett helägt bolag av Nacka kommun, en av Sveriges mest innovativa kommuner som står inför en stark tillväxt de närmaste åren. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med en inspirerande arbetsmiljö där alla är delaktiga och har ett gemensamt ansvar för att utveckla Nacka vatten och avfall AB i enlighet med affärsidé, mål och strategier samt våra värderingar att vara professionella, nytänkande och hållbara.
Är du controller och vill vara med och bidra till att skapa de främsta vatten- och avfallstjänsterna för en hållbar och kraftfull samhällsutveckling? Nacka, vatten och avfall AB expanderar och söker nu en controller.
Då bolaget är nybildat och tjänsten är nyinrättad har du goda möjligheter att påverka omfattning och innehåll.
Arbetsuppgifter
Som controller stödjer du verksamheten och arbetar med varierande ekonomiska arbetsuppgifter med fokus på projekt. Du arbetar verksamhetsnära med så väl operativa som strategiska frågor och rapporterar till ekonomiansvarig samt ingår i ett team tillsammans med redovisningsansvarig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter för befattningen:
- Ansvarig för uppföljning, prognos och budgetering av pågående projekt.
- Säkerställa korrekta projektavslut.
- Bokföring och avstämningar samt medverka vid bokslut.
- Utveckla bolagets processer/rutiner för investeringsprojekt.
- Rådgivande i redovisningsfrågor och säkerställa att lagstiftningen och interna riktlinjer följs.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller innehar motsvarande utbildning och flera års arbetslivserfarenhet från redovisning och/eller arbete som controller.
Som person gillar du att lösa problem, är proaktiv och har ett positivt förhållningssätt även när det är mycket på gång. Du är självgående, kommunikativ och att dela med sig av kunskaper på ett pedagogiskt sätt är naturligt för dig då det är av stor vikt i uppdraget. Du är affärsmässig och har en hög grad av eget ansvarstagande. Har du dessutom tidigare arbetat med VA-avfallsfrågor, redovisning i aktiebolag och kan systemen EDP-Future, Business World (Agresso), QlickView är det meriterande.
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en möjlighet att få vara med på en spännande resa i en utvecklande tjänst. Du kommer få möjligheten att arbeta i en bred roll med många kontaktytor inom ett nybildat bolag som har många intressanta utmaningar och stora utvecklingsmöjligheter.
Med buss reser du hit på ca 15 min från centrala Stockholm.
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns och vi tillämpar individuell lönesättning. Provanställning kan komma att tillämpas.
Sista ansökningsdag är 2 april 2018.
Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna redan idag.
Välkommen till oss!
På Nacka vatten och avfall AB är vi idag 85 anställda och vi kommer successivt att utöka antalet anställda. Anställningen hör till staben med rapportering till Ekonomiansvarig. Arbetsplatsen ligger i Nacka stadshus i centrala Nacka.
Inför rekryteringsarbetet har Nacka vatten och avfall AB tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför all kontakt med mediesäljare och rekryteringsbolag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Bjerkman
08 718 75 31
Frida Bjerkman
718 75 31
Jan Setréus
08 - 718 93 00
Fredrik Kristoffersen
08 - 718 91 57
Frida Bjerkman
08 - 718 75 31
Johan Lundin, Gruppchef Investeringsprojekt
08-718 86 63
Frida Bjerkman, HR-specialist
08-718 75 31
Mats Rostö, VD
070 431 96 29
Frida Bjerkman
08-718 75 31
Fredrik Kristoffersen, Ekonomiansvarig
08 - 718 91 57