OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en erfaren controller till myndighet i Stockholm! Är du tillgänglig omgående?
Välkommen in med din ansökan!
Arbetsuppgifter
I rollen som Controller arbetar du med att stödja myndighetens chefer med ekonomistyrningsfrågor vid budgetering och prognostisering, vid uppföljning och analys av ekonomiskt utfall samt att vara ett generellt stöd i redovisningsfrågor. Du arbetar i partnerskap med verksamheten och bidrar samtidigt i myndighetens centrala ekonomiprocesser, genomför utredningar samt deltar i utvecklingen av myndighetens gemensamma arbetssätt och processer.
Som Controller har du både egna ansvarsområden såväl som du ingår i gemensamma arbetsgrupper. Vi arbetar med ständiga förbättringar för att säkerställa att verksamhet och ekonomi hänger ihop.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Stöd till budgetansvariga chefer.
• Genomföra ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser.
• Analys av verksamhetsinformation och ekonomiska resultat.
• Sammanställa rapporter.
• Ta fram prognoser.
• Ta fram riktlinjer för budgetarbete.
• Genomföra budgetarbete och budgetuppföljning.
• Servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion.
• Arbete i förekommande ekonomisystem (U4 Agresso).
Vem är du?
Vi söker dig som uppfyller nedan:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• genomgått utbildning inom aktuellt område
• minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
• goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
• kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
• erfarenhet av statlig redovisning
• behärska svenska och engelska i både tal och skrift på professionell nivå.
Vidare ska du:
• minst ett års erfarenhet av uppdrag i politiskt styrd organisation, myndighet eller motsvarande
• minst ett års dokumenterad erfarenhet av arbete i systemet U4 Agresso (U4 ERP)
• kunna självständigt ansvara för, planera och genomföra aktiviteter med erfarenhet av projekt/förvaltning och IT-verksamhet
Som person ska du vara lyhörd och ha god förmåga att kommunicera, samt samarbeta med olika intressenter.
Det är meriterande om du uppfyller nedan:
• kompetens att självständigt ansvara för, planera och genomföra aktiviteter
• erfarenhet av ekonomisk uppföljning av överenskommelser mellan myndigheter, som är externt finansierade
Du erbjuds
Ett konsultuppdrag med start omgående på deltid 50%, uppdraget kommer att öka till heltid 100% från och med november till och med 2024-10-31. Du erbjuds ett konsultuppdrag via oss på Jurek hos vår kund. Vid frågor angående tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Livija Bekkhus på livija.bekkhus@jurek.se.
Urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Om Jurek
Jurek Recruitment & Consulting är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, administration samt marknad och management.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52