OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Controller till produktionsavdelningen för fiberbolag
Vi söker nu en självgående controller med minst 2 års relevant erfarenhet för ett utvecklande uppdrag i Örebro. Här får du nytta av dina kunskaper inom prognos-, budget- och bokslutsarbete men också av din förmåga att föreslå lämpliga åtgärder utifrån analys. Uppdraget startar i mars och pågår sedan 1,5 år. Låter det som något för dig? Då är du välkommen med din ansökan, redan idag.
Uppdragsgivare: Randstad AB
Ort: Örebro
Omfattning: Heltid, 1 mars 2017 till 30 september 2018.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en ledande aktör inom fiber och tillhör en större koncern med flera kontor. Dessutom är varumärket attraktivt och ditt kontor ligger mitt i centrala Örebro. Arbetet innebär övergripande att följa upp entreprenörer ur kostnadsperspektiv (men också ur verksamhetsperspektiv) och såväl föreslå som driva förbättrings- och förändringsprojekt mot entreprenadkostnader.
Dina arbetsuppgifter:
Prognos-, budgetarbete och bokslut för produktionsavdelningen där också analys, uppföljning och ekonomisk rapportering ingår. Utifrån analys och uppföljning också föreslå lämpliga åtgärder.
Fakturagranskning, kvalitetssäkra och utveckla rutiner, supportera övriga verksamheter på produktionsavdelningen i ekonomiska frågor.
Medverka och driva utvecklingsprojekt.
Kvalifikationer
För att bli aktuell för tjänsten så har du en akademisk utbildning i ekonomi, minst 2 års relevant erfarenhet (där du också arbetat med budget-, prognos- och bokslutsarbete), systemvana och goda färdigheter i såväl Excel som SAP.
Som person är du analytisk och gillar att gå in i stora datamängder och förvandla det till tydliga rapporter. Du är ju noggrann men säkert också flexibel och nyfikenheten är väl lite av ett karaktärsdrag hos dig? På så sätt har du också lätt att bli självgående och se nyanserat på dina uppgifter. För dig är det inga problem att prioritera uppgifter och därför hanterar du smidigt budget- och bokslutstider. Eftersom arbetet innebär en samarbete med andra så tänker vi att du trivs med det, är bra på att prata med olika människor och bidra med struktur och helhetstänk. Är du dessutom resultatorienterad med en ljus syn på arbete och kollegor så kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-02-24, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se [ mailto:martin.sjogren@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström