OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi har ett av Nordens bredaste sortiment av reservdelar, tillbehör och däck & fälg. Vår ambition är att vara våra kunders första val när de behöver hjälp med bilen.Skruvat och Bythjul är Nordens ledande e-handlare för det du behöver till din bil. Vi ägs av Mobivia som driver Europas största fristående verkstadskedjor. Vi omsätter tillsammans över 700 mkr per år.Vi är nu strax över 70 anställda och befinner oss i en stark tillväxtfas där vi kontinuerligt rekryterar nya duktiga medarbetare till våra olika avdelningar i företaget.
.
Serveoffice har fått i uppdrag att hitta en Controller till vår kund Skruvat och Bythjul. Tjänsten är ett föräldravikariat på heltid på minst 12 månader och med start i början/mitten av april.
Arbetsuppgifter
I rollen som Controller på Skruvat och Bythjul ingår budget-, boksluts-, rapportering- och prognosarbete. Du kommer även att arbete med analys och uppföljning av ex budget, försäljning, produktgrupper osv. Vidare kommer du att tillsammans med CFO ansvara för att bygga nya rutiner och arbetssätt på ekonomiavdelningen.
Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i denna roll som Controller så tror vi att du som söker är en ekonom som har en bred erfarenhet av löpande ekonomihantering men nu vill ha nya utmaningar och arbeta mer med rapportering och analyser och även kommunicera och stötta de olika avdelningscheferna. Du har 3-5 års erfarenhet av att jobba brett med bokföring och redovisning men även rapportering och affärsuppföljning har varit en del av dina arbetsuppgifter. Du har bra kunskaper inom excel och är intresserad av att lära dig nya system. Har du erfarenhet av Pyramid så är det meriterande. Utöver kunskaper i det svenska språket letar vi efter dig som förstår engelska, främst i skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att passa till denna tjänst så tror vi att du behöver vara noggrann, effektiv, kommunikativ och lösningsorienterad
Som konsult hos Serveoffice erbjuder vi dig
Ett personligt företag som värderar relationer högst, oavsett om det är kunder, konsulter eller kandidater. Här får du engagerade kollegor och ledare som har förstått betydelsen av att ha personal som trivs och mår bra. Olika typer av aktiviteter anordnas flera gånger per termin för att skapa en härlig gemenskap och en ”vi-känsla”.
Vi har kollektivavtal och erbjuder ett brett förmånspaket och ett generöst friskvårdsbidrag. Viktigast av allt- vi erbjuder en bra arbetsplats med mycket skratt!
Ansökan och kontakt
I den här processen samarbetar Byt Hjul med rekryterings- och bemanningsbolaget Serveoffice. Skicka in din ansökan med personligt brev och uppdaterat CV snarast genom att ansöka nedan. Urvalet görs löpande. Vi tar endast emot ansökningar via hemsidan. Frågor kring tjänsten besvaras av Cissi Silvstam på 070-564 13 70 eller cissi.silvstam@serveoffice.se.