Controller till Stockholm stads stadsdelsförvaltning

Controller till Stockholm stads stadsdelsförvaltning

Arbetsbeskrivning

Stockholm stad söker nu dig som vill vara med i arbetet för ett bättre Sverige. Har du erfarenhet av budgetuppföljning och arbetat i offentlig verksamhet? Här ges du möjligheten att vara med i en viktig roll för både bolaget och för samhället i stort. Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Tjänsten som controller är placerad på ekonomienheten inom avdelningen HR Ekonomi vilken även inkluderar lokal samt upphandling. Avdelningen har 15 medarbetare och teamet består av 5 personer som är Controllers inom olika enheter. Du kommer arbeta inom socialtjänst och statsmiljö, kultur och fritid.

Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.

Det finns möjlighet till distansarbete.





Du erbjuds


* En möjlighet att få in en fot på en av Sveriges största arbetsgivare
* Ett arbete där du är med och påverkar för samhället i stort


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Intäkts- och kostnadsuppföljning


* Prognosarbete
* Delta i olika projekt samt utvecklingsarbete inom ekonomiområdet.
* kvalificerade analyser och bedömningar
* Verksamhetsplanering, även mot målstyrning och stötta verksamheten brett


VI SÖKER DIG SOM
• goda kunskaper inom budgetuppföljning och ekonomistyrning

• mycket goda IT-kunskaper och specifikt kunskaper i Microsoft Excel

• goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt god kommunikationsförmåga

Meriterande:

• erfarenhet av arbete som controller eller motsvarande

• erfarenhet från arbete i Stockholms stad eller annan kommunal verksamhet

• goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso

• erfarenhet av att jobba gentemot något av verksamhetsområdena Individ- och familjeomsorg, Barn, Kultur och fritid eller Stadsmiljö.









Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vid följande kompetenser:


* Relationsskapande
* Självgående
* Kommunikativ






Du tar ansvar för din uppgift och har förmåga att självständigt driva dina processer vidare. Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor.

För oss är det viktigt att vår nya kollega värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Placering: Farsta


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2023
  • Ansök senast: 20 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024