OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm stad söker nu dig som vill vara med i arbetet för ett bättre Sverige. Har du erfarenhet av budgetuppföljning och arbetat i offentlig verksamhet? Här ges du möjligheten att vara med i en viktig roll för både bolaget och för samhället i stort. Urval sker löpande, så tveka inte att skicka in din ansökan!
OM TJÄNSTEN
Tjänsten som controller är placerad på ekonomienheten inom avdelningen HR Ekonomi vilken även inkluderar lokal samt upphandling. Avdelningen har 15 medarbetare och teamet består av 5 personer som är Controllers inom olika enheter. Du kommer arbeta inom socialtjänst och statsmiljö, kultur och fritid.
Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.
Det finns möjlighet till distansarbete.
Du erbjuds
* En möjlighet att få in en fot på en av Sveriges största arbetsgivare
* Ett arbete där du är med och påverkar för samhället i stort
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Intäkts- och kostnadsuppföljning
* Prognosarbete
* Delta i olika projekt samt utvecklingsarbete inom ekonomiområdet.
* kvalificerade analyser och bedömningar
* Verksamhetsplanering, även mot målstyrning och stötta verksamheten brett
VI SÖKER DIG SOM
• goda kunskaper inom budgetuppföljning och ekonomistyrning
• mycket goda IT-kunskaper och specifikt kunskaper i Microsoft Excel
• goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt god kommunikationsförmåga
Meriterande:
• erfarenhet av arbete som controller eller motsvarande
• erfarenhet från arbete i Stockholms stad eller annan kommunal verksamhet
• goda kunskaper i ekonomisystemet Agresso
• erfarenhet av att jobba gentemot något av verksamhetsområdena Individ- och familjeomsorg, Barn, Kultur och fritid eller Stadsmiljö.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och vid följande kompetenser:
* Relationsskapande
* Självgående
* Kommunikativ
Du tar ansvar för din uppgift och har förmåga att självständigt driva dina processer vidare. Du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policys och riktlinjer. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor.
För oss är det viktigt att vår nya kollega värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar en själv och andra.
Övrig information
* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Placering: Farsta
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231