OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet som controller och nu vill hoppa på ett uppdrag omgående. Vi ser att du som person är flexibel och snabbt kan sätta dig in i nya uppgifter och rutiner.
Om uppdraget
Vi söker en controller för ett konsultuppdrag till en kommun i norra Stockholm. Uppdraget kommer starta omgående och pågå i sex månader. Det finns möjlighet till förlängning ytterligare tre månader. Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är förlagda kontorstider 08:00-17:00, med viss flexibilitet. Efter upplärning finns möjlighet till distansarbete enligt överenskommelse med kund.
Dina arbetsuppgifter
Som controller på administrativa avdelningen har du det övergripande ansvaret för tekniska kontorets planering/budget och uppföljning/prognos. Arbetet innebär bland annat att vara ett stöd till avdelningschefer och förvaltningsdirektör i planerings- och uppföljningsprocesserna med bland annat ett ansvar för att hålla samman och utveckla kontorets verksamhetsplanering.
Utöver detta kommer du arbeta med:
- Operativt arbete i verksamhetssystemen, Unit4, Hypergene och Stratsys.
- Vara bollplank till verksamheten och ledningen i ekonomiska frågor.
- Arbeta med ständiga förbättringar, med helheten för verksamheten i fokus och med hög leverans.
Dina kvalifikationer
- Högskoleutbildning om minst 180 hp med inriktning mot ekonomi eller likvärdigt
- Minst 3 års erfarenhet som controller
- Arbetslivserfarenhet från arbete med ekonomi i kommun
- Har erfarenhet av att arbeta med utveckling av verksamhetsstyrning (ekonomi och kvalitet)
- Ett processorienterat synsätt
- Goda kunskaper i MS-Office
- Mycket goda kunskaper i svenska, både tal och skrift
Meriterande
- Praktisk erfarenhet av redovisning/bokföring eller ekonomistyrning
- Arbetat med beslutsstödsystem
- Arbetat med ekonomi / -bokföringssystem
- Arbetat med utveckling av planering och uppföljning
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 19/9.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0772-175 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson