Controller till Uppdragsenheten

Controller till Uppdragsenheten

Arbetsbeskrivning

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hemsjukvård. Inom vård och omsorgsförvaltningens ansvar finns två driftentreprenader inom äldreboende, sju privata utförare av hemtjänst samt valfrihetssystem enligt LOV för äldreboende och inom ledsagning. Därutöver köper nämnden verksamhet från ett stort antal privata utförare av ex. bostad med särskild service och korttidsboenden.


ARBETSUPPGIFTER
Uppdragsenheten är förvaltningens beställarfunktion och ansvarar för kvalitetskrav, myndighetsutövning och en stor del av vård - och omsorgsförvaltningens budget. Tjänsten kommer i samråd med chef och kollegor utvecklas över tid utifrån enhetens behov.

Som planeringsledare/controller på uppdragsenheten kommer du att arbeta med statistik, analyser och utredningar utifrån enhetens totala ansvarsområde. Du kommer även att arbeta med frågor som rör leverantörers ekonomiska och finansiella ställning och tillsammans med din närmsta kollega vidareutveckla förvaltningens arbete med att godkänna och följa upp privata utförare. Du kommer vara förvaltningens expert gällande att förebygga köp av verksamhet från oseriösa aktörer. Du kommer också vara delaktig i framtagande samt revidering av förfrågningsunderlag och avtal med leverantörer.

Enheten arbetar för en balans mellan tillit och kontroll. Ditt uppdrag är att tillsammans med kollega bidra till en god dialog och gott samarbete med de privata utförarna som finns inom nämndens ansvarsområde.

KVALIFIKATIONER
För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du är en pedagogisk och initiativrik person med ett eget driv. Du har en avslutad högskoleexamen inom relevant område.

Vi vill att du har minst 5 års arbetserfarenhet och att erfarenheten har bestått av arbete med revision, systematisk uppföljning, statlig tillsyn eller kvalificerat utredningsarbete. Din erfarenhet har gett dig kunskap som du kan använda i utredningsuppdrag och i arbete med uppföljning och kontroll av privata utförare inom välfärdsområdet.

För att trivas med tjänsten så tror vi att du på ett effektivt sätt kan identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. Du tänker långsiktigt och har ett brett perspektiv på arbetsrelaterade frågor. Du har en helhetssyn och förenar operativa planer med organisationens mål. Du har förmåga att analysera nuläget samt kan använda din analys för att metodiskt planera framåt.

Du agerar på egen hand utifrån vad situationen kräver utan att behöva stöd av andra. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du har dessutom förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.


ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.

Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Birgitta Theandersson
031-278005
Kommunal Mölndal
031-27 10 81 / 27 11 82
Karin Eriksson
031-315 28 11
Benny Lindholm

Huseina Kamrudin

Mariette Petric

Simona Gaspar
031-315 28 26
Ing-Marie Videcél
031-315 27 42
Britt Kristiansson

Birgitta Bergqvist, Akademikerförbundet SSR
031-315 10 95

Sammanfattning

Besöksadress

Göteborgsvägen 7 43182 Mölndal
None

Postadress

Göteborgsvägen 11-17
Mölndal, 43182

Liknande jobb


14 november 2024

Business Controller till Recipharm i Uppsala

Business Controller till Recipharm i Uppsala

14 november 2024

14 november 2024

Senior Business Controller till växande team

Senior Business Controller till växande team

14 november 2024