OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Österåkers kommun arbetar vi för att ge invånarna den bästa kvaliteten på den service och de tjänster vi tillhandahåller. Hos oss är du med och gör skillnad, både för enskilda människor och för kommunen i stort. Du som arbetar hos oss kan vara säker på att få engagera dig i meningsfulla arbetsuppgifter. Vill du vara med på vår resa? Då är du varmt välkommen till Österåker.
Vi söker nu en controller till Utbildningsförvaltningen som vill vara med och utveckla verksamheten via en modernare resursfördelning av drygt 1 miljard kronor. Som controller får du en utmanande och intressant roll i en tillväxtkommun med framtidsvisioner!
Österåker är en spännande skolkommun med ökade resultat och högt ställda mål, bland annat att bli länets bästa skolkommun. För utbildningsverksamheten finns två nämnder i kommunen, förskole – och grundskolenämnden och gymnasie- och vuxenutbildningsnämnden. Utbildningsförvaltningens verksamhetsområden omfattar förskola, skola, pedagogisk omsorg, vuxenutbildning, fritidshem, ungdomsmottagning, det kommunala aktivitetsansvaret samt insatser inom utveckling, fortbildning och handledning genom Pedagogcentrum. Tjänstens placering är i Alceahuset i centrala Åkersberga.
Arbetsbeskrivning
Fokus i arbetet ligger på budget, bokslut och månadsrapportering. Mellan rapporteringarna och under budgetprocessen kommer du ägna en stor del av tiden åt djupare analyser som ligger till grund för verksamheternas fortsatta utveckling. Du kommer även att vara en strategisk partner till förvaltningens verksamhetsområden.
Du rapporterar direkt till Utbildningsdirektören, men kommer även att samarbeta med budget- och kvalitetsenheten samt andra controllers i form av nätverk.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är engagerad, driven och utvecklingsorienterad!
Du har en ekonomiutbildning samt minst 3-5 års erfarenhet av controllerarbete. Du är kommunikativ och serviceinriktad. Du tycker att ekonomisk analys är roligt och har ett stort intresse för vår verksamhet. Du har förmåga att se samband och kan strukturera ditt arbete. Erfarenhet från arbete i kommun och kunskaper i ekonomisystemet Agresso är meriterande.
Anställningens omfattning
Heltid
Anställningsform
Vikariat, visstid
Tillträde
1 juni eller efter överenskommelse
Sista ansökningsdag
14 maj 2020
Visst låter det spännande! Registrera din ansökan via ”Ansök”. Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail eller brev.
Österåkers kommun söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Gå gärna in och läs mer på osteraker.se
Kontaktuppgifter till våra fackliga företrädare hittar ni här.
Vi har inför denna rekrytering tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi önskar därför att inte bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Tre mil till Stockholm, 1 100 öar, 93 mil kustlinje och ett lite härligare sätt att leva. Vi i Österåker är stolta över vår storstadsnära skärgårdsmiljö där det natursköna kulturlandskapet alltid finns nära. Centralorten Åkersberga utvecklas till en modern stad med småstadskaraktär. Här utvecklar vi ett långsiktigt hållbart samhälle där goda förutsättningar ges för människa, miljö och natur att samverka. Österåker kännetecknas av entreprenörsanda och en stark kultur av företagande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Åsa Häger, Rektor
08-54081554
Johanna Allard, Utbildningsledare
08-540 815 53
Sara Schildt, Adm. Chef
08-54081710
Henrik Kempe, Rektor
08-540 810 45
Yvonne Aili, Enhetschef
08-54081235
Lennart Froby, Samordnare
08-540 81234
Erica Sundberg, Samordnare
08-54081245
Ulf Carlqvist, SSR
08-540
Daniela Balladares, VISION
08-54081225
Monika Smidestam, IT-chef
08 540 810 17