OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Drivs du av att leverera bra service och säkerställa god vård? Då kan du vara vår nya controller!
Vilka är vi?
Är du lockad av ett arbete som bidrar till förändring, där du kan vara med och påverka arbetet och vardagen för alla som lever, bor och arbetar i Norrköpings kommun? Ett arbete med ett högre syfte. Då skulle tjänsten som Controller hos oss på Vård och omsorgskontoret och Ekonomienheten kunna vara rätt tjänst för dig!
Vård- och omsorgskontoret har ett viktigt uppdrag att erbjuda vård och omsorg till personer i alla åldrar under årets alla dagar dygnet runt. Ekonomienheten finns centralt och stödjer verksamheten med ekonomiskt underlag och kunskap. I organisationen finns en ekonomichef som håller i det kontorsövergripande arbetet kring budget och analysarbetet, två controllers, fyra ekonomer, fem ekonomiassistenter och en statistiker. Tillsammans jobbar de med hela Vård- och omsorgskontorets budget.
Vi står inför spännande utmaningar i arbetet med kommunens ekonomiska läge och kommande avvikearbete. Du kommer vara med och implementera nya arbetssätt och arbeta fram nya processer tillsammans med dina kollegor för att stötta och vägleda våra chefer.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som controller är du ett kvalificerat bollplank till kommunens olika hemtjänstenheter i samtliga ekonomifrågor. Du kommer att arbeta med avvikelser där ditt uppdrag är att identifiera och komma med förslag på hur dessa kan åtgärdas. I arbetet ingår även att arbeta med planering, analys och uppföljning av olika ärenden.
Som controller blir du en viktig del i det utvecklingsarbete som pågår inom ekonomifunktionen. Du kommer i huvudsak att arbeta enskilt men samtidigt ha ett nära samarbete med kollegor med möjlighet att bolla olika frågor.
Rollen som Controller är ny och togs beslut om av nämnden utifrån syftet att jobba mer mot avvikelser och en effektivare hemtjänst. Uppdraget innebär att hitta och arbeta med avvikelser, analysera. Eftersom det är en nyinrättad roll får du vara med och sätta sin prägel på rollen, bidra till en positiv vardag för andra och vara delaktig i många delar.
Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk examen inom ekonomi eller en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet av arbete inom ekonomi eller som controller.
Du har goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt. Du har lätt för samarbete och god kommunikativ förmåga så att du på ett professionellt och pedagogiskt sätt kan förmedla information. Vi ser det därför som positivt om du har erfarenhet av att pedagogiskt kommunicera och presentera olika prognoser, uppföljningar och analyser. Samma gäller erfarenhet av att visuellt presentera på ett tydligt och förenklat sätt, gällande exempelvis nyckeltal.
Att leverera god service och ett bra bemötande i alla situationer ser du som en självklarhet, och har lätt för att kommunicera, skapa samt bibehålla relationer. Både vad gäller myndighetsutövare och utförare. Du är strukturerad och har en god analytisk förmåga med förståelse för detaljerna såväl som förmågan att se samband ur ett större perspektiv. Det passar dig att arbeta självständigt och ta egna initiativ, men diskuterar gärna med kollegor vid behov.
Som person är du ansvarstagande och drivs av att plocka fram och ihop olika siffror från system. Vi ser det som fördelaktigt om du tidigare har arbetat i offentlig verksamhet och har förståelse för hur politiskt styrda organisationers processer och beslut fattas.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Sista ansökningsdatum: 30 Oktober, urval och intervjuer kan komma att ske löpande
Kontakt: Vill du veta mer om tjänsten kontakta Ann-Charlotte Rengart, Ekonomichef 011-153312, vill du veta mer om rekryteringsprocessen kontakta Alva Andersson, Rekryteringsspecialist, 011- 15 14 12 eller på alva.andersson@norrkoping.se
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.