OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Just nu söker vi en affärsinriktad Controller som vill vara med på en tillväxtresa tillsammans med ett växande interiörs-bolag. Som Controller har du ett stimulerande arbete med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att välkomnas in i ett ambitiöst, prestigelöst och drivet team där alla är hjälpsamma och stöttande. Bolaget är av mindre storlek vilket resulterar i en familjär känsla och god sammanhållning som värnar om att ha en öppen och driven atmosfär och för rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter.
Detta är en direktrekrytering vilket innebär att vi på Wrknest sköter hela rekryteringen och att du sedan blir anställd hos kund.
Dina framtida arbetsuppgifter
I huvudsak kommer arbetet fokusera på lönsamhetsanalyser. Du får värdefulla kunskaper genom ditt arbete samt kunniga kollegor och kommer få alla verktyg för att kunna bli expert på ekonomistyrning och att sammanställa ekonomisk information i form av företagets siffror och rapporter. Du kommer att analysera verksamheten från olika perspektiv och därefter ge förslag och rådgöra för hur företaget kan utvecklas på bästa sätt. På detta sätt får du möjligheter till att påverka bolaget i en positiv bemärkelse. Du kommer även att arbeta med ett stort fokus på hur framtiden och marknaden ser ut för att kunna anpassa verksamheten utefter globala förändringar.
Kunden arbetar med olika valutor då de arbetar med både försäljning och inköp från andra länder. Detta kommer ge dig en god förståelse och insyn för deras produkter och prissättning.
I övrigt kommer du att arbeta med övergripande ekonomiska arbetsuppgifter. Därför bör du ha förståelse för bokföring och en god kunskap och vana i Excel.
Du garanteras en introduktionsperiod tillsammans med en handledare din första tid på företaget för att lära dig verksamheten, produkterna och känna dig trygg i din nya roll.
Vi söker dig som har
- Ett par års arbetslivserfarenhet inom ekonomi, gärna som controller eller ekonomiassistent
- Avklarad universitet- eller högskoleutbildning inom ekonomi
- God vana i Excel
- God förståelse för lönsamhetsanalyser och generell ekonomisk förståelse såsom månadsbokslut
- Erfarenhet av att arbeta med stora affärer och avtal
- Flytande i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Vi ser det som meriterande
- Tidigare erfarenhet i Fortnox
- Erfarenhet eller intresse inom entreprenörskap och affärsutveckling
Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är kommunikativ, driven, engagerad och ödmjuk. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.
Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Plats: Göteborg
Omfattning: Heltid, 40h/v
Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Om Wrknest
På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.
Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://app.teamtailor.com/companies/9JFHn3ONcQ4/jobs/2160605/edit/www.wrknest.se)