OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en självgående ekonom, en fena på Excel och vill arbeta som controllerassistant på ett multinationellt bolag? Se hit!
Vi söker just nu dig som är självgående och vill fortsätta utvecklas inom ekonomi med stort driv och intresse för att tillträda en varierad roll i ett sammansvetsat team. Känner du dig träffad? Ansök redan idag då urvalet sker löpande.
OM TJÄNSTEN
I rollen som controllerassistent tillhör du avdelningen Operations Controlling och ingår i en sammansvetsad grupp på 8-10 personer. Ditt ansvar kommer i huvudsak vara att agera stöd till fastighetsavdelningen. Du kommer att arbeta med alltifrån att genomföra analyser till att supportera fastighetsverksamheten vid ekonomirelaterade frågor, samt ansvara för delar i boksluten. Vidare kommer du dessutom utföra bokföringsuppgifter och andra administrativa arbetsuppgifter på fastighetsavdelning.
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är driven och analytisk i ditt arbete. Eftersom du ska agera stöd till andra avdelningar är det vidare viktigt att du inte har några problem med att samarbeta.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
* Ta fram månads- och veckorapporter, kostnads- och uppföljninganalyser
* Agera support till fastighetsverksamheten i ekonomirelaterade frågor
* Vara delaktig i arbetet med bokslut
* Hantera administrativa arbetsuppgifter på avdelningen
VI SÖKER DIG SOM
* Har en högskoleutbildning inom ekonomi eller erfarenhet vi bedömer som likvärdig
* Mycket goda kunskaper inom Excel
* Grundläggande kunskaper i bokföring
* Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift
* Har tidigare arbetslivserfarenhet inom ekonomi eller administration
Vidare är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av SAP eller annat större affärssystem.
Som person är du:
* Självgående
* Samarbetsvillig
* Analytisk
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Placering: Jönköping
* Omfattning: Heltid, 6 månader med möjlighet till eventuell förlängning
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231