Controllerassistent sökes till spännande företag!

Controllerassistent sökes till spännande företag!

Arbetsbeskrivning

Är du nyexaminerad inom ekonomi och redo för att starta din karriär på ett spännande och växande företag inom sin bransch? Vi söker nu för kunds räkning en controllerassistent. Du behöver vara en kommunikativ person som visar positivitet och bidrar med energi till dina kollegor. Omfattningen för rollen är flexibel vilket innebär att både du som student och nyexaminerat är välkommen att söka rollen. Välkommen in men din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
I rollen som controllerassistent kommer du bland annat ta fram underlag och göra sammanställningar för bokföring av rutinmässiga bokföringsordrar vid månadsbokslut. Rollen kräver att du är behjälplig gentemot dina kollegor då ni kommer stötta varandra vid uppföljningar och utredningsarbeten. I ditt vardagliga arbete som controllerassisten kommer du bland annat att arbeta med löpande avstämningar, rapportering i systemet OneStream, samt andra löpande kontorsuppgifter och uppgifter som ska lämnas till företagets ägare.

Din kommunikativa förmåga kommer vara viktig i denna roll då den innefattar kontakt med inköpare, leverantörer och medarbetare inom företaget för att besvara frågor kring obetalda kundfordringar och initiera påminnelser. Företaget är ett medelstort företag som ständigt är växande inom en spännande bransch. Huvudkontoret är placerat i Jönköping och det är även därifrån du kommer att utgå. Teamet består av kompetenta kollegor som kommer hjälpa dig att få en gedigen och tydlig introduktion till arbetet, samtidigt som det krävs av dig att du är nyfiken och vågar ta eget ansvar för att växa i din roll som controllerassistent.

Du erbjuds
- Ett utvecklande arbete i ett team som ständigt strävar efter utveckling och förbättring
- Möjligheten att jobba på ett företag som ständigt växer inom sin bransch
- Stora kontaktytor med både interna och externa kontakter

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Följa upp betalningar
* Uppdatera filer med ej betalda kundfordringar
* Löpande avstämningar av konton
* Bokföring av rutinmässiga bokföringsordrar vid månadsslut
* Löpande administrativa arbetsuppgifter


VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdig eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Besitter en god kännedom om hur man upprättar bokslut och rapportering
- Har goda kunskaper i Excel
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kunder och kollegor

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Kvalitetsmedveten
- Kommunikativ
- Självgående

Vår rekryteringsprocess

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 9 juli 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Coordinator, Production Finance, Nordics

30 september 2024

17 september 2024

16 september 2024

Ekonom till aPak

Ekonom till aPak

13 september 2024