OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du gedigen erfarenhet inom Business Control? Motiveras du av att arbeta i en roll med stort budgetfokus och på en dynamisk arbetsplats? Då kan det här vara ett konsultuppdrag för dig! GEODIS söker nu en person som vill kliva in i rollen som Controllerchef där du ansvarar för ett team av controllers och har det övergripande ansvaret för budgetprocessen. Tjänsten är ett konsultuppdrag och sträcker sig till februari 2022.
Randstad Finance är specialister inom ekonomi. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Finance står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Som Controllerchef kommer huvudsakliga ansvarsområden bland annat innefatta:
Ansvarig för hela budgetprocessen
Kontrollera utfallet för Sverige
Personalansvar för ett team med Business Controllers
Ansvarig för månadsrapportering inom Business Control
Styra, utveckla och säkerställa kvaliteten i rapportering
Delaktig i prognosarbete
Internkontroll
Arbetstider
Konsultuppdrag på heltid.
Kvalifikationer
För att kunna ta dig an rollen som Controllerchef ser vi att du har mångårig erfarenhet inom Business Control och att du har god erfarenhet av att ansvara för hela budgetprocessen från större bolag. Då du kommer att ansvara för ett controllerteam ser vi gärna att du har haft personalansvar eller team lead ansvar sedan tidigare. Då GEODIS är en internationell koncern ser vi att du har erfarenhet av att arbeta i internationell miljö och vana av att arbeta på engelska. Då du som Controllerchef kommer att ansvara för budgetprocessen behöver du vara en driven, självgående och flexibel person som har lätt för att anpassa sig till nya situationer och leverera hög kvalitet mot deadlines. I rollen har du många kontaktytor vilket innebär att du behöver ha en mycket god kommunikativ förmåga. Utöver det har du har ett stort engagemang för dina medarbetare och för dina arbetsuppgifter.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Julia Lundahl, Konsultchef, julia.lundahl@randstad.se
Om företaget
GEODIS är en global logistikleverantör med rötter i Göteborg. Med enkla och kundanpassade logistiklösningar levererar vi gods över hela världen. Vi kan erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People och som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs.
Globalt har GEODIS-koncernen cirka 40 000 medarbetare i ett nätverk som spänner över 120 länder. Som en del av SNCF Logistics kan vi erbjuda ett brett utbud av hållbara, innovativa och kostnadseffektiva logistiklösningar.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044