OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kemikalieinspektionen (KemI) är central tillsynsmyndighet under Miljödepartementet, med ansvar för kemikaliekontrollen och för det nationella miljökvalitetsmålet Giftfri miljö. KemI har cirka 200 medarbetare och arbetsplatsen är belägen i Sundbyberg. Administrativa avdelningen ansvarar för administrativt stöd, driver och utvecklar förslag till policyer, stategier och riktlinjer. Avdelningen initierar utveckling av gemensamma administrativa stödsystem avseende ekonomistyrning, investeringar, personalpolitik, kvalitetssamordning, IT, registratur, huvudarkiv, intendentur, växel och reception. ARBETSUPPGIFTER En av dina viktigaste arbetsuppgifter blir att stödja verksamhetschefer i budgeteringsarbete samt uppföljning och analys av verksamheternas ekonomiska resultat och kostnadseffektivitet. Du ska aktivt delta i ekonomifunktionens arbete med att ta fram och analysera uppföljningar som görs månadsvis. Du kommer också att ha en viktig roll i arbetet med att ta fram årsredovisning, budgetunderlag och prognoser. KVALIFIKATIONER Du ska ha . civilekonomexamen, . mycket goda IT-kunskaper, . kunskap i statlig redovisning. Kunskap i ekonomisystemet Agresso är meriterande. Du har ett konsultativt förhållningssätt, är drivande och lyhörd. Du är analytisk och ser helheten. Du är pedagogisk och har god förmåga att kommunicera.