OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kemikalieinspektionen (KemI) är central tillsynsmyndighet under Miljödepartementet, med ansvar för kemikaliekontrollen.KemI har cirka 200 medarbetare och arbetsplatsen är belägen i Sundbyberg.KemI står inför utveckling av verksamheten och nya spännande arbetsuppgifter som en följd av bland annat den nya europeiska kemikalielagstiftningen (Reach).Vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 och ISO 14001.Administrativa avdelningen ansvarar för administrativt stöd, driver och utvecklar förslag till policyer, strategier och riktlinjer.Avdelningen initierar utveckling av gemensamma administrativa stödsystem avseende ekonomistyrning, investeringar, personalpolitik, kvalitetssamordning, IT, registratur, huvudarkiv, intendentur, växel och reception. att i dialog med berörda chefer utveckla system för uppföljning och analys av verksamheternas resultat (ekonomi, kvalitets- och miljömål), . samordna och ge stöd i verksamhetsplanering, budget- och månadsrapporteringsarbetet, .i samarbete med ekonomichefen löpande förse ledningen med relevant information. Du kommer också att ha en viktig roll i arbetet med att ta fram årsredovisning, budgetunderlag och prognoser. KVALIFIKATIONER Du har: . civilekonomexamen och några års erfarenhet av arbete som ekonom och/eller controller, .mycket goda kunskaper i Excel och Power Point .en utpräglat analytisk läggning förenat med förmåga att se helheter, .ett pedagogiskt/ strukturerat och noggrant arbetssätt, . ett konsultativt förhållningssätt samt är drivande och lyhörd, . mycket god förmåga att kommunicera tydligt, både på svenska och engelska i såväl tal som skrift.Det är extra meriterande med erfarenhet av projektledning, statlig redovisning samt ekonomisystemet Agresso.