Controller/ekonom till Gbg Stad

Controller/ekonom till Gbg Stad

Arbetsbeskrivning

Med start 1 oktober eller enligt överenskommelse söker vi en controller/ekonom till Göteborg Stad. Uppdraget är minst 6 månader

Om uppdraget

Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet och ska arbeta för att skapa tillgängliga attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. På förvaltningen arbetar cirka 1000 personer.

Dina arbetsuppgifter

Du kommer bl a att arbeta med:

Uppföljning och redovisning av EU projekt, Vinnova projekt och liknande
Stötta chefer och handläggare i ekonomifrågor
Arbeta med budgetering och planering
Arbeta med uppföljning och prognoser
Kalkylering
Göra analyser och simuleringar
Ta fram rapporter och göra utredningar
Arbete i ekonomisystem (främst Unit4 och hypergene)

Dina kvalifikationer

Relevant högskoleutbildning omfattande minst tre år eller likvärdig utbildning
Minst tre års arbetslivserfarenhet som ekonom/controller
Minst tre års erfarenhet av att arbeta i olika ekonomirelaterade affärs-, planerings och uppföljningssystem
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Minst tre års erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem
Minst två års erfarenhet av arbete i medelstor eller stor organisation (>50 anställda)
Erfarenhet av att arbeta med Eu projekt eller annan projektredovising/uppföljning

Som person är du självständig, driven och har lätt för att samarbeta.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 230922.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2023
  • Ansök senast: 7 mars 2024

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

Avtalscontroller till Social- och äldreförvaltningen

31 oktober 2024

31 oktober 2024