OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är en av de största kedjorna inom dagligvaruhandeln med tusentals butiker runt om i Europa. Vi öppnade våra första butiker i Sverige under 2003 och har sedan dess ständigt utmanat de etablerade kedjorna och sänkt matpriserna. Varje vecka väljer hundratusentals svenskar att handla smart när de går till någon av våra drygt 200 butiker runt om i Sverige.
Dina arbetsuppgifter:
Varuförsörjningskontoret har en central roll i att leverera våra produkter till butikerna samt att se till att Lidls färskhetskoncept efterföljs. Som controller/planerare inom frukt & grönt samt färskt bröd ansvarar du för beställningar av våra artiklar från våra leverantörer till butikerna. Genom noggranna analyser av försäljningsutvecklingen inom delar av sortimentet och kampanjartiklar arbetar du för att göra fullständiga beställningar från leverantörer till lager. I din roll har du mycket kontakt med andra avdelningar på lagret, huvudkontoret och våra butiker. Du övervakar leveranser och vid problem eller avvikelser kontaktar du berörda medarbetare. I tjänsten ingår även att uppdatera alla moduler/hjälpmedel samt vård av stamdata i vårt affärssystem. Arbetstider är fördelade under kontorstider. Helgarbete kan förekomma.
Vilka erfarenheter söker vi?
Du är i början av din karriär och ser en möjlighet att få en god start och en inblick i ett internationellt företag. Det är meriterande om du har en akademisk examen. Som person är du positiv och utåtriktad, samt har en god kommunikationsförmåga. Du har en bra analytisk förmåga och är lösningsorienterad. Du har god datorvana, framförallt i Excel. Förutom goda kunskaper i svenska är goda kunskaper i engelska ett krav då vi har ett leverantörsnät som sträcker sig över hela Europa. Kunskaper i tyska är meriterade.
Vad kan vi erbjuda dig?
Tjänsten är en avtalad visstidsanställning på heltid med start den 1 april 2021 till och med den 31 augusti 2021 med chans till fast anställning efter sommaren. Som anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden.
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord; engagemang, ansvar, smart och tillsammans. Vi är måna om att stödja och uppmuntra våra medarbetare i deras utveckling.
Har vi väckt ditt intresse?
Vi hoppas det i alla fall! Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att fylla i formuläret och bifoga CV samt personligt brev via länken ”Ansök nu”. Obs! Vi tar endast emot ansökningar som inkommer via denna länk. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du skickar din ansökan snarast. Observera att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. När du har skickat in din ansökan så får du ett mail som bekräftar att vi mottagit denna.
OBS! Som ett kvalitativt led i våra rekryteringsprocesser kommer en bakgrundskontroll genomföras på slutkandidaten.
Välkommen med din ansökan!