OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Expandia är marknadens största leverantör av tillfälliga lokaler. Företaget erbjuder nyckelfärdiga kontor, skolor, förskolor och boenden helt anpassade efter kundens behov. Expandia kan ordna allt från ritningar, bygglov och markarbeten till el, VVS och montage. Dessutom sköter företaget löpande underhåll och service. Huvudkontoret återfinns i Västerås. Företaget är privatägt av företagets grundare med familj. Läs mer om oss på www.expandia.se
Controller/Redovisningsekonom till Expandia
Expandia fortsätter sin fantastiska resa och expansion. Vi söker dig som vill arbeta och utvecklas i ett stabilt tillväxtföretag tillsammans med glada och engagerade kollegor. Att jobba som Ekonom hos oss innebär att du får en bred roll där du arbetar tillsammans med kollegorna på ekonomiavdelningen, som består av fem personer, samt med andra medarbetare på Expandia.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Västerås. Totalt är vi 90 medarbetare, fördelade på sju kontor i Norden, varav 35 jobbar i Västerås. Vi jobbar långsiktigt med våra kunder och drivs av att hjälpa dem på bästa sätt med att snabbt och professionellt lösa ett lokalbehov med moderna, hållbara och kvalitativa modullösningar. Vi ser till att du får en bra start hos oss och möjlighet att växa in i din nya roll.
Det pågår mycket spännande utveckling hos oss och du blir delaktig i olika projekt inom t. ex. ekonomi och systemstöd. Just nu pågår en förstudie för byte till ett gemensamt affärssystem för hela koncernen.
Din roll hos oss innebär att få arbeta med:
Avstämningar och periodiseringar
Kvartals- och årsbokslut
Moms- och annan myndighetsrapportering
Ta fram rapporter & prognoser, göra analyser och uppföljningar
Kontakt med revisorer, banker, Skatteverket, systemleverantörer m. fl.
Redovisning, kund och leverantör
Ge support till övriga organisationen
Vem är du? Vi söker dig som är sugen på att få jobba i ett riktigt bra team och som vill lära dig mer om vår fantastiska bransch. Med dig i bagaget har du en Ekonomexamen från högskola eller motsvarande, har god ekonomisk förståelse och några års bred erfarenhet av redovisningsarbete. En bra bakgrund kan vara 3-5 års erfarenhet från en revisionsbyrå. Utöver detta har du goda IT-kunskaper och motiveras av att lära dig nya system och smarta verktyg. Du är en erfaren Excel-användare och du uttrycker dig väl i både svenska och engelska i tal och skrift.
För att trivas i rollen söker vi dig som vill arbeta verksamhetsnära och förstå vår affär. Sist men inte minst är du social och serviceorienterad samt tycker om att samarbeta med dina kollegor mot uppsatta mål.
Varmt välkommen till oss! Vi erbjuder goda möjligheter för dig som vill utvecklas i en trivsam miljö och som söker en arbetsplats på lång sikt där man månar om gemenskap, trygghet och engagemang.
Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Sök tjänsten senast den 22 maj via www.skillsrekrytering.se Frågor om tjänsten besvaras gärna av Annika Frii på Skills Rekrytering, 070- 33 55 290.