OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du koll på ekonomi och söker ett kortare uppdrag där din analytiska och systeminriktade sida får komma till sin rätt? Då kan detta var något för dig!
Om rollen
Då vår kunds nuvarande ekonomichef tillfälligt kommer att gå in i en annan roll, söker vi nu dig som har möjlighet att komma in och ta över en rad arbetsuppgifter med fokus på system och upphandlingar. I ditt uppdrag ligger bland annat att sammanställa budget, hantera upphandlingar och se över olika alternativ samt administrera inköpsprojekt och titta på ny IT plattform.
För att passa på detta uppdrag har du tidigare arbetat som ekonomiansvarig på ett mindre bolag, suttit i en analytisk controllerroll eller har en bakgrund inom revision. Du är även systemkunnig och besitter goda kunskaper i Excel.
Som person har du förmåga att snabbt sätta dig in i ett nytt bolag och dess uppbyggnad samt kan se samband. Du har vanan av att driva och planera ditt eget arbete och ser till att uppnå resultat. Du har även ett stort engagemang, en energi och har förmågan att kommunicera väl både internt och externt. Vi ser en analytisk person som tycker om att undersöka, räkna på och analysera olika projekt.
Ytterligare information om tjänsten
Konsultuppdraget via oss på SJR ska tillsättas så snart som möjligt och sträcker sig t.o.m. juni månad ut. Uppdraget är på ca 50%. Vår kund sitter i Göteborg men vid intresse finns det goda möjlighet att arbeta mycket hemifrån.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson 0704-71 59 01. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-04-04.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88