OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej!
Nu söker Let’s deal en ny medlem till marknadsföringsavdelningen som kan bidra med konverteringsoptimering och närliggande growth-områden för den svenska och norska marknaden. En roll med stor påverkan på flera delar av köpresan och med stor impact på affären.
Du arbetar fokuserat med att vårda och optimera våra rekommendations- och personaliseringsverktyg genom att fatta datadrivna beslut på site och andra försäljningskanaler. Du har möjlighet att analysera dina uppsatta A/B-test och ta konkreta actions baserat på utfallet. Som en T-formad person är du på djupet insatt i optimering samtidigt som du har förståelse för närliggande områden inom marknad.
-
Erfarenhet av produktrekommendationer och -personalisering
-
Stor erfarenhet av konverteringsoptimering
-
Stor erfarenhet av sätta upp och utvärdera A/B-test
-
Stor erfarenhet av Google Analytics
Meriterande
-
Erfarenhet av Google Tag Manager
-
Erfarenhet av Google Analytics 4
-
Djupare analytisk förmåga
-
Djupare teknisk erfarenhet
-
Erfarenhet av Algonomy (tidigare Rich Relevance)
Varmt välkommen med din ansökan för att bli en del av ett tight, litet och roligt marknadsteam på Göteborgskontoret. Vi ser fram emot att läsa ditt cv och personliga brev! Alla ansökningar är såklart konfidentiella och har du frågor under processen är det bara att skicka iväg ett mail till mig (Christian) eller skriva på LinkedIn.
Letsdeal.se startades i mars 2010 och är idag den ledande dealsajten i Norden.
De unga entreprenörerna Alexander Hars och Lars Karlsson ville skapa en digital tjänst som bland annat gjorde det möjligt för svenska konsumenter att göra snabba och bra deals på tjänster och produkter som matchade deras intressen. Oavsett hur billiga de må vara, var den lokala närheten i dealen viktig redan från start. Våra grundare trodde benhårt på idén – och det gjorde svenskarna (och senare norrmännen) också, för verksamheten växte snabbt.
Vår vision är att alla älskar en bra deal och vi vill inspirera fler att upptäcka och uppleva mer på ett lekfullt, positivt och spontant sätt. Vårt mål är att alla ska få uppleva en massa spännande deals på en och samma plats. En deal som adderar något oväntat till vardagen. Som håller vad den lovar och som är relevant för kunden – oavsett vem hen är eller var hen bor. Vi nöjer oss inte förrän vi nått dit. Och egentligen inte då heller. För då är det dags för nästa mål, och nästa.
I dagsläget är vi cirka 45 anställda i Sverige och Norge med kontor i Göteborg, Stockholm och Oslo. I slutet av 2021 förvärvades Lets deal av danska Deal Media Group ApS.
På Let’s deal händer det hela tiden något nytt, vi är modiga och vågar testa nya saker och är nyfikna på nya trender.
Företagskulturen har alltid varit en av våra stora framgångsfaktorer och Lets deal har alltid haft ambitionen att vara en attraktiv arbetsplats, både för befintlig och ny personal. Vi tror att genom nöjda och motiverade medarbetare ökar vår förmåga att utveckla vår verksamhet och nå våra gemensamma mål.
Vi är därför väldigt stolta att ha hakat på den senaste trenden för arbetsplatser - 4 Day Work Week. Ett arbetssätt som innebär att vi arbetar fokuserat från måndag till torsdag med möjlighet att vara lediga på fredagen.
Vi tror att genom att ändra vårt arbetssätt de dagar vi jobbar så kan vi öka vår effektivitet, närvaro och produktivitet. Vi tror att genom mindre stress hos våra anställda kan vi öka vår förmåga att prestera väl. Och för oss är det också viktigt att ha en hälsosam balans mellan arbete och fritid.