OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en handlingskraftig och förändringsbenägen COO / Operations Manager till vår kund KMG Maskinservice AB i Sundbyberg.
KMG Maskinservice erbjuder service av städmaskiner och färgsprutor. Företaget hjälper till med allt från enkla reparationer på små maskiner till rikstäckande fleetmanagement av hela maskinparken. KMG Maskinservice har 15 anställda. De är verksamma över hela landet och har huvudkontor och verkstad i Sundbyberg samt en verkstad i Helsingborg.
KMG Maskinservice arbetar alltid med miljön i åtanke. Detta genom att försäkra sig om att alla produkter och hela verksamheten är säkra i miljöhänseende samt att de ser till att miljö- och hållbarhetsfrågor är en integrerad del i verksamheten.
Arbetsuppgifter
Som Operations Manager har du ett helhetsansvar för företagets drift och operativa verksamhet och du har det övergripande personalansvaret och arbetsmiljöansvaret.
I rollen har du personalansvar för medarbetarna på KMG Maskinservice och du kommer att ha det överordnade ansvaret för att leda och fördela arbetsuppgifterna inom företaget. Som personalledare ansvarar du för att planera, coacha och följa upp arbetet både i verkstaden och på kontoret. Du bidrar med ditt goda ledarskap och genom att främja gott samarbete mellan verkstad och kontor och mellan de olika företagen i koncernen.
Du tar över ansvar för den redan befintliga organisationen med målsättning att förbättra och utveckla den. Du kommer tillsammans med dina medarbetare att initiera och driva olika typer av förbättringsprojekt.
Förutom ditt operativa ansvar är din målsättning som COO att tillsammans med företagets ägare skapa ett långsiktigt lönsamt företag med fokus på tillväxt, hållbarhet och digitalisering. Du behöver ha en strategisk höjd att analysera resultat och löpande föreslå förbättringar samtidigt som du måste ha en förståelse och erfarenhet av att leda en verksamhet operativt. Det är viktigt att klara av att balansera att vara strategisk och samtidigt agera operativt så att företaget leds mot uppsatta mål på ett optimalt sätt.
Kvalifikationer
Ett krav för att axla rollen som COO är att du har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på ett mindre eller medelstort företag. Du ska ha erfarenhet av personalledning och förändringsledarskap. Du är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Det är vidare meriterande om du har erfarenhet från att arbeta i ett serviceföretag och med servicetekniker. Det är även meriterande om du har drivit och deltagit i digitaliseringsprojekt. Sist men inte minst måste du brinna för hållbarhets- och miljöfrågor.
Personliga egenskaper
Vi söker efter en trygg och tydlig ledare och lagspelare som är handlingskraftig och beslutsam. Du driver och följer upp verksamheten på ett konsekvent och strukturerat sätt. Du har vidare god samarbetsförmåga samtidigt som du arbetar bra självständigt. För att trivas med arbetsuppgifterna och på kontoret är det viktigt att vara proaktiv och ta egna initiativ. Som ledare är du coachande, lyhörd och inkluderande.
Du har förmåga att strukturera och organisera ditt eget arbetssätt såväl som gruppens. Du är förändringsbenägen och tycker om att vara delaktig i verksamheten. Du är flexibel och har förståelse för att det ibland finns behov av att snabbt skifta fokus. Att vara affärsmässig och kundorienterad är viktiga egenskaper för dig.
Mer om KMG Maskinservice
KMG Maskinservice startade 1978 och grundades av Kjell och Mona Grönberg i Älvsjö. Företaget har under åren haft en stabil tillväxt och ingår idag i en koncern om totalt fyra bolag med strax över 30 anställda. Sonen Daniel tog under 2006 över familjeföretaget och har fortsatte att utveckla den framgångsrika verksamheten. KMG Maskinservice samarbetar med kunder i alla storlekar, allt från de minsta till de största städbolagen samt kommuner, landsting, industri och även myndigheter. Företagets vision är att vara världens bästa arbetsplats, världens bästa kund och väldens bästa leverantör. Målsättningen är att växa tillsammans med kunderna och passion för service och hållbarhet är grunden till företagets starka vision.
Direktrekrytering
Tillsättning: enligt överenskommelse
Omfattning: heltid
Placering: Sundbyberg
Andara Group ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
Varför jobba på Andara Professionals?
Våra kunder brukar beskriva Andara Professionals som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.
Andara Professionals arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Professionals är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.
Andara Professionals är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.
Varmt välkommen med din ansökan!