OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vem är vi?
Vi, Sustend (https://sustend.se/), är ett team av engagerade byggprojektledare och besiktningsmän som hjälper bostadsrättsföreningar, fastighetsbolag och industrier att bygga, förvalta och underhålla sina fastigheter.
Som Sustendare vill vi ständigt framåt. Vi är nyfikna, öppna för förändring och utmanar oss själva, varandra och branschen med nya tankesätt och metoder. Vi är ett gäng på närmre 50 personer, på olika orter i landet men måna om stark gemenskap. För att se mer av vem vi är och vad vi gör, klicka gärna in här! (https://sustend.se/nyheter/)
Sustend är en mindre koncern med ett moderbolag och flera mindre konsultbolag. Konsultbolagen är skapade utifrån regioner och verksamhetsområden. Idag har vi kontor i Malmö, Helsingborg, Jönköping, Göteborg samt Stockholm och våra verksamhetsområden är Underhållsplanering samt Byggprojektledning. Framåt har vi målbild om både fler regioner och fler verksamhetsområden - i detta har du som COO en stor roll att spela! Moderbolaget, som denna roll tillhör, tillhandahåller stödfunktioner och rutiner men varje konsultbolag har en chef ansvarig för just det bolagets framdrift.
Vad söker vi?
Vi söker dig som i en betydande roll som COO vill fortsatt driva oss, vår utveckling, lönsamhet och resultat. Du är en viktig spelare i ledningsgruppen och rapporterar direkt till vår VD.
Ditt huvudansvar blir att optimera operativa processer, rutiner och arbetssätt för att klara en tillväxtresa med bibehållen kvalitet och stabilitet. Det blir ditt ansvar att de är på plats samt möjliga för medarbetare i konsultbolagen att arbeta efter. Du, tillsammans med ledningsgruppen, leder oss för att nå våra operativa mål och gärna högre! Du har en ledarroll där du förväntas agera föredömligt och som en sann Sustendare så väl externt som internt.
Vår målsättning om tillväxt är att växa organiskt och genom förvärv. Vid förvärv ansvarar du för att nya bolag snabbt integreras, att de blir en del av Sustend och vår turkosa gemenskap.
Förutom att leda den operativa driften utifrån leverans så ingår det i rollen att ha en god förståelse och insikt i kundernas behov och kommande önskemål för att optimera tjänsteutveckling och därmed säkerställa att vi framgent fortsätter växa och blir ett starkt namn inom vår bransch!
Ditt ansvar innebär bland annat:
- Identifierar och utvärderar möjligheter för att stärka processer, rutiner och arbetssätt
- Identifierar utvecklingsmöjligheter för tjänsteerbjudandet, verksamhetsområden och utökning av regioner
- Identifierar risker för verksamheten, vår framdrift och utveckling
- Bryter ner och implementerar de mål som är satta av VD och styrelse samt uppföljning och rapportering av måluppfyllnad
- Säkra en struktur och rutiner för att möjliggöra en hög kvalitet i leverans mot kund
- Leder och är närmsta chef för en grupp av fem konsultbolagschefer, vilka i sin tur ansvarar för utveckling av deras områden och medarbetare
- Agera föredömligt och vara en ambassadör för Sustends kultur
- Leda, stötta, engagera och utveckla medarbetarna och sätta strukturer som möjliggör detsamma för konsultbolagscheferna
- Säkerställa att nya uppdrag kan tillsättas och att rekrytering görs efter behov
- Säkerställa att organisationen har de kompetenser som krävs för att attrahera och leverera de uppdrag som vi inriktar oss på
- Säkerställa att vår verksamhet följer berörda lagar, föreskrifter och förordningar
- Hanterar och bygger relationer med olika partners och leverantörer
Vem är du?
Målinriktad och drivs av att utveckla både människor, verksamhet och affärer. Du har erfarenhet av att sätta och arbeta mot uppsatta mål samt har genom åren uppvisat goda resultat utav både ditt och din grupps prestationer.
Du inger förtroende i alla led och har förmågan att skapa långsiktiga relationer. Du har en positiv inställning och struktur är några av dina viktigaste egenskaper, liksom prestigelöshet. Du gillar att skapa en noggrann, strukturerad och affärsorienterad organisation där du med ditt operativa ledarskap på ett prestigelöst men tydligt sätt skapar förutsättningar för dina medarbetare att utvecklas och tillsammans nå bolagets uppsatta mål.
Utöver de personliga egenskaperna ser vi att du:
- Har minst 10 års erfarenhet inom konsult- eller byggbranschen
- Har goda meriter som chef/ ledare och en vana att driva projekt för verksamhets- och affärsutveckling
- Har en relevant akademisk examen
- Är flytande i engelska och svenska i tal och skrift
Antar du utmaningen?
Vi ser fram emot din ansökan! Vid frågor är du välkommen att höra av dig till Maria Larsson, HR-Partner, på maria.larsson@bredablickgruppen.se