OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det finns cirka 800 Coop-butiker från Katterjåkk i norr till Smygehamn i söder, som ägs av 3,7 miljoner. Genom sitt personliga engagemang och sina inköp lägger de grunden för verksamheten. Allt överskott som skapas går tillbaka till medlemmarna eller återinvesteras i verksamheten, vilket skapar ett cirkulärt kretslopp.
Coop ska erbjuda konsumenten prisvärda varor, ett hållbart attraktivt sortiment och tydliga butiksformat som utstrålar matglädje. Hållbarhet är en del av vårt DNA och vår affär. Coops hållbarhetspolicy, hållbarhetsstrategi och målsättningar styr vårt arbete. Coops vision är att vara den goda kraften i svensk dagligvaruhandel. Det innebär bland annat att vi ska befinna oss i framkant med vårt miljö-och hållbarhetsarbete.
Coop Butiker & Stormarknader (CBS) driver närmare 200 butiker i Stockholm, Östergötland, Södermanland, Enköping och Uppsala.
Ny spännande roll på Coop för effektiva butikskoncept
Är du en kommunikativ person som älskar butiksförsäljning och att driva förändringsprojekt? I så fall har du nu chansen att ta dig an en helt ny roll som säljstyrningsansvarig på Coop Butiker & Stormarknader. Du kommer få vara med Andreas med team på en förändringsresa för bättre säljstyrning och skapande av effektiva butikskoncept.
I rollen som säljstyrningsansvarig på Coop Butiker & Stormarknader kommer du att jobba i nära samarbete med Coop Sverige AB, vilken är Coop i Sveriges nationella funktion för digitalisering och försäljning. Du ingår i avdelningen Erbjudande & Varuflöde där du driver arbetet för bättre säljstyrning och konceptutveckling. Genom att sätta rätt erbjudande mot kund med passande koncept och varuplacering, driver vi matglädje och säkrar affären.
Om tjänsten:
• Ansvar för att optimera och säkra lönsamhet i layout och koncept i befintliga och nya butiker utifrån datadriven analys.
• Tillsammans med försäljnings- och projektavdelning vara med vid planering och optimering av ombyggnationer samt nya etableringar i sortiment, layout och konceptfrågor.
• Ta fram processer för att driva ett lönsamt kundvarv med fokus på kommersiella säljplatser och sambandsartiklar.
• Delta i forum med övriga Coop Sverige kring relevanta nyckeltal och vara en tydlig kravställare mot dessa i arbetet mot ökad försäljning och lönsamhet.
• Sköta årsplanering av kommersiella ytor, inför säsongsskiften och för större aktiviteter.
• Driva projekt tillsammans med försäljning för att utveckla butikernas erbjudande.
• Övriga relevanta arbetsuppgifter.
För att trivas i rollen bör du vara mer av en förändringsledare än en förvaltare. Du får möjlighet att göra stor skillnad i en prestigelös organisation där högt och lågt blandas.
Vi tror att du:
• är en fena på säljstyrning och har bred erfarenhet inom detaljhandel avseende försäljning, ekonomi och marknad
• är analytiskt lagd och förstår siffror, KPI:er och kategoristyrning i butik
• gillar att driva projekt i en organisation i förändring
• gillar att, genom att vara en positiv relationsbyggare, influera andra och få saker att hända!
B-körkort och vana i Excel, Word och PowerPoint är ett krav. Resor ut till butiker förekommer 2-3 dagar i veckan.
Ta möjligheten till att utvecklas i en dynamisk miljö hos ett av Sveriges ledande varumärken inom dagligvaruhandeln!
Övrigt
Du utgår från kontoret i på Kungsholmen i Stockholm men har hela Coop CBS (Stockholm, Östergötland, Södermanland, Enköping och Uppsala) som arbetsområde. Start så snart som möjlig enligt överenskommelse.
Kontakt/Ansökan: Infinity HR är framgångsrika i rekrytering av spetskvalitet till kulturstarka företag och vår partner i denna rekrytering. För mer info om tjänsten eller urvalsprocessen, tveka inte att kontakta Anton Fredriksson, Infinity HR på tel: 070-3115159 eller Mårten Näsvall, Infinity HR på e-post: marten.nasvall@infinityhr.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joakim Balkefors
0700-152629
Mårten Näsvall
070-3700145
Michaela Carlbaum
Anton Fredriksson
Emil Nilsson
0705591192