OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en ny medarbetare till Coop Jägersro.
Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!
Som Säljchef ingår du i butikens ledningsgrupp och har utöver ditt ansvar för Försäljningen i butiken ett gemensamt ansvar tillsammans med övriga i ledningsgruppen för affärsplan, kundupplevelsen och resultat.
Befattningen innebär löpande ansvar för aktiviteter för att förbättra försäljning, marginal och kundupplevelse samt utveckling av våra rutiner och arbetssätt. Du delar personalansvaret med din säljchefs kollega och tillsammans ansvarar ni för en optimal bemanning av butiken.
Det mest centrala i jobbet innebär att leda och coacha dina medarbetare till en effektiv vardagsdrift. Genom ditt ledarskap skapar du såväl inspiration som arbetsglädje och förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sin roll. Vidare ingår att leda och förmedla utifrån våra gemensamma arbetssätt samt att driva och följa upp prestation.
Utöver detta ingår även bl a följande arbetsuppgifter i din roll
Leda så att våra medarbetare är motiverade att göra det bästa av varje kundmöte.
Ha en ständig dialog kring medarbetarna vad kunden ska uppleva när hen handlar hos oss.
Säkerställa regionala och centrala marknadsaktiviteter
Implementera aktuella kategori initiativ
Ansvarig för behovsplaner och arbetsscheman
Säkerställa av rutinscheman på alla avdelningar
Säkerställa att dina medarbetare vet vad de ska prioritera
Ansvar för rehabiliteringsprocessen för dina medarbetare
Tidigare erfarenhet
Erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning är ett krav
Dokumenterat goda resultat av försäljning i detaljhandeln är meriterande
Erfarenhet av att leda personal är meriterande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid 40 timmar i veckan med start enligt överenskommelse. Du bli anställd direkt av Coop som i denna rekrytering samarbetar med Storesupport.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!
Om Coop
Coop är en av Sveriges största livsmedelskedjor. Vi har cirka 800 butiker från Kiruna i norr till Smygehamn i söder och en näthandel där man kan storhandla utan att det kostar mer. Våra butiker ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar.
Vi är det gröna varumärket i branschen, flerfaldigt prisade för vår hållbarhetsprofil. Vi är ett kooperativ vilket betyder att vi ägs av våra medlemmar. Våra butiker drivs av 28 konsumentföreningar.