OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Coop har precis lanserat en ny helt digital fakturatjänst, Inköpstjänsten vänder sig mot alla typer av företag och organisationer. Med Inköpstjänsten har vi ett mycket starkt erbjudande, därför adderar vi nu en regionssäljartjänst med utgångspunkt från Stockholmsregionen.
Du kommer ingå i ett relativt nybildat team om fyra regionssäljare samt kollegor inom kundservice och produktutveckling. Tjänsten utgår från ditt hem men du kommer delta på regelbundna möten på vårt huvudkontor.
Primär uppgift
Sälja in Coops butiker och Online erbjudande till alla typer av organisationer genom att få kunden att teckna Inköpstjänsten, samt att få kunden att bli aktiv med tjänsten. Arbeta mot individuella samt gruppens försäljningsmål.
https://www.coop.se/inkopstjanst
Arbetsuppgifter
- Aktiv försäljning mot nya och befintliga B2B kunder
- Fungera som key account mot butiksdriften gällande deras B2B försäljning
- Ha en ledande roll i offentliga och privata upphandlingar och fungera som en mellanhand vid prisförhandlingar mellan kund och butiksägare
- Fungera som projektledare i arbetet med att bearbeta över befintliga fakturakunder till Inköpstjänsten (begränsad uppgift)
- Vara aktiv i arbetet kring produktutveckling
- Ha en dialog och samarbeta med butikschefer för att fånga upp nya kunder
- Vara administrativt behjälplig för befintliga och nya Inköpstjänstkunder, vid behov även stötta vår kundservice
- Bidra till att sätta upp interna och externa arbetsprocesser
Egenskaper
Vi söker en person med följande egenskaper:
- Hög servicenivå
- Eget driv med hög arbetsmoral, god samarbetsförmåga och gillar utmaningen med att vara med och bygga upp något nytt
- Brinner för försäljning
- Tävlingsinriktad och tålmodig
- Intresserad och/eller har lätt för att förstå digitala tjänster
Erfarenheter och utbildning
- Minst 3 års sammanlagd arbetserfarenhet
- Erfarenhet från B2B försäljning och då gärna inom tjänsteförsäljning
- Goda kunskaper i Officeprogrammen
- Gymnasieexamen
- Vi ser helst att du är bosatt i Stockholms län
Övrigt
Anställningsform: I detta uppdrag kommer du bli anställd som konsult av Nordic Retail Group och vara uthyrd som konsult till Coop. Vi erbjuder trygga och säkra avtal.
Vi erbjuder fast lön med möjlighet till bonus samt tjänstepension.
Tjänsten är en visstidsanställning t.o.m 2021-12-31 med möjlighet till förlängning.
Start: Omgående, vi söker dig som kan starta med kort varsel.
Vi kommer löpande utföra intervjuer så ansök snarast. Vi tar endast emot ansökningar via nätet, ej via email.
Frågor om tjänsten kan ställas till: [HALLBERG@nordicretailgroup.com].
OM NORDIC RETAIL GROUP
Nordic Retail Group är idag Nordens ledande expert inom bemanning, rekrytering och genomförande av säljdrivande aktiviteter. Vi grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla 4 nordiska länder. Nordic Retail Group har år efter år placerat sig på topplistor över Nordens snabbast växande företag. Vi har kunnat göra det eftersom vi hjälper våra kunder att lösa en av deras mest affärskritiska utmaningar: Hur de ska maximera sin försäljning. Vi vet att lösningen handlar om människor, konsten att attrahera rätt människor med rätt motivation och erfarenhet. Vi fokuserar alltid på att finna rätt person, inte bara att fylla en vakans. Genom det är vi med all tydlighet mer fokuserade på personer än funktioner. Vi strävar efter att vara en toppresterande arbetsgivare. Att attrahera, utveckla och uppskatta de bästa talangerna inom vårt område. Vi kallar det, Passion for People!
Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.