OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis söker nu en Coordinator som har god erfarenhet och rutin av arbetsledande roller. Har du god planerings- och uppföljningsförmåga och är intresserad av att arbeta på ett välkänt globalt företag inom varuflödeslösningar, då är detta något för dig! Arbetet sker på kvällstid mellan kl. 15.00 - 24.00. Välkommen med din ansökan!
Start: Så snart som möjligt
Placering, Torslanda, Göteborg
Arbetstider: Arbetet sker på kvällstid mellan kl. 15.00 - 24.00.
Uppdrag: Konsultuppdrag på 6 månader med chans till överrektyrering till kund
Om uppdraget
Uppdraget är hos ett globalt företag inom ett varuflödeslösningar där de erbjuder tjänster inom anpassade lösningar, lagerhållning, orderleverans och transport som hjälper deras kundföretag att bli mer produktiva, effektiva och konkurrenskraftiga.
Som Coordinator på företaget kommer du att ansvara för ett team på ca 20 personer samt inhyrd personal som varierar i antal. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda och fördela arbetsuppgifter samt följa upp och coacha medarbetare på individnivå. Du rapporterar till Operations Manager. Du kommer att ha personalansvar för direktrapporterande medarbetare vilket innebär att du har ansvar från rekrytering, introduktion, utveckling, medarbetarsamtal och rehabilitering till avslut. Du kommer även ha ett löpande arbete med att förebygga ohälsa och olycksfall i arbetet samt att även i övrigt uppnå en god arbetsmiljö, genom att god ordning och reda råder samt verka för ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen
Utöver det kommer ytterligare arbetsuppgifter vara att:
* Efter utbildning följa produktionssystem OMS (Operations Management System)
* Ansvara för att gruppens informationsflöde fungerar och underhålls
* Optimera produktionsresurserna inom givna kostnadsramar
* Ansvara för att nå överenskomna mål och nyckeltal/KPI: er för t ex produktivitet, kvalitet och leveranssäkerhet inom ansvarområdet
* Implementera nya arbetsmetoder och rutiner
* Initiera och medverka till det ständiga förbättringsarbetet
* Följa upp tidigare resultat gällande produktivitet, kvalité, ekonomi mm.
Vem är det vi söker?
Vi söker dig som har god erfarenhet och rutin av arbetsledande roller och där ditt ledarskap präglas av respekt och vi ser att du har en väl utvecklad kommunikativ- och innovativ Förmåga. Du är bra på att bidra till engagemang för att utveckla verksamheten och medarbetarna. Du är resultatinriktad och du har i tidigare roller delegerat ansvar.
Utöver det ser vi att nu även uppfyller följande:
* Minst 2-3 års erfarenhet i arbetsledande position, grundkrav
* Genomförs gymnasieutbildning,
* God planerings- och uppföljningsförmåga,
* Goda färdigheter i Office paketet där mycket goda kunskaper i Excel är meriterande
* Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Vad är det bästa med att vara konsult på Experis?
Som konsult på Experis får du möjlighet att utvecklas i olika uppdrag i olika branscher. Vi på Experis tillhör en stor koncern och får in många spännande uppdrag inom olika branscher, därmed ökar möjligheten för din personliga utveckling och karriär. Du blir som konsult en del av vårt härliga team av konsultchefer, kandidatspecialister med mera. Det är viktiga för oss att våra konsulter känner sig delaktiga, därför anordnar vi kontinuerliga konsult- och nätverksträffar samt AW:s.
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV, urval sker löpande.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila kandidatspecialist Anna Bjellheim på anna.bjellheim@se.experis.com.
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi