Coordinator Middle Office – RSG till Randstad

Arbetsbeskrivning

Coordinator Middle Office – RSG till Randstad
Har du tidigare erfarenhet av arbete med fakturahantering och är på jakt efter en ny roll? Söker du en roll där du får möjlighet att utvecklas samt bredda din kompetens inom ekonomi? Då har vi en roll för dig! Vi på Randstad söker nu dig som är en fena på Excel, som har god systemvana och som trivs i en koordinerande roll. Låter detta som en tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan – redan idag!

Omfattning: Start enligt överenskommelse och med uppdragslängd på 9 månader. Eventuell chans till förlängning.

Arbetsbeskrivning:

Som Koordinator Midoffice är du en administrativ länk mellan Back office gruppen Faktura/AR i Randstad Sweden Group och konsultcheferna i verksamhetsbolagen. Som koordinator ansvarar du för att säkerställa att Randstad Sverige får rätt intäkter för en eller flera större kunder genom att effektivt kontrollera och stämma av tidrapporteringen mellan olika system.

Som koordinator inom Midoffice är du länken mellan olika avdelningar i Randstad Sverige. Du är starkt resultatdriven och genomför arbetet med hög serviceanda.

Ansvarsområden



• Du kontrollerar varje vecka rapporterade tider och söker 100% avstämning mellan olika system.
• Du har löpande kontakt i frågor som rör tidrapporteringen med ansvariga konsultchefer.
• Du arbetar proaktivt och säkerställer att frågor utreds i god tid.
• Du eskalerar skillnader i tidrapporteringen som inte blivit utredda till ansvariga chefer inom respektive bolag.
• Vid månadsskifte och vid fakturering/lönebearbetning intensifieras arbetet för att säkerställa överensstämmelse i all data.
• Efter avslutad månad görs avstämning mellan förväntade intäkter från kund och fakturerat underlag i Randstad Sverige. Du ansvarar för att ev justeringar av intäkter görs i Randstad Sveriges redovisning.
• Du dokumenterar resultatet per månad/avräkningsperiod och återrapporterar till ansvariga chefer inom respektive verksamhetsbolag och chef för Faktura/AP
• Du betalbokar intäkten i kundreskontran
• Du har god kommunikationsförmåga och fungerar som länk mellan backoffice och verksamheten.
• Du har väldokumenterade arbetsprocesser


Kandidatprofil:



Tjänsten som koordinator kräver struktur och hög administrativ förmåga då det är många bollar i luften samtidigt. Dessutom tycker du det är kul med mycket kontakter och att samordna dessa för bästa resultat. Du bör ha ett lösningsorienterat förhållningssätt.

Du har gymnasieutbildning och gärna ytterligare påbyggnadsutbildning. Hög IT mognad och viss förståelse kring ekonomiska resultat är önskvärt.

Du är en mycket van användare av Excel.

Personliga egenskaper

Som person tror vi att du är såväl lyhörd som resultatdriven och har ett eget starkt driv. Du är även strukturerad, noggrann och har ett logiskt sinne och lätt för siffror. Har du även en hög administrativ förmåga och kan hantera en stressig roll med många bollar i luften så kommer du trivas starkt hos oss!

Tjänsten rapporterar till



Tjänsten som Koordinator rapporterar till Chefen för Faktura/AR/AP inom Randstad Sweden Group AB och är placerad i Stockholm


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad ett av världens största företag inom rekrytering och bemanning. Vi hjälper både stora och små organisationer att hitta rätt personal. Det innebär att vi kan erbjuda hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Så oavsett om du söker extrajobb eller fast anställning har du hamnat helt rätt. Vi har goda möjligheter att hitta rätt karriärvägar för just dina önskemål.

Sista ansökningsdag: 2019-07-31 urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Olivia Ljungbäck | olivia.ljungback@randstad.se [ mailto:olivia.ljungback@randstad.se ] |

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 9 juli 2019

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


16 december 2024

13 december 2024

13 december 2024