OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trygg-Hansa söker nu en Copywriter till teamet Brand & Acqusition bestående av 9 kommunikationsspecialister som stöttar andra team inom marknadsavdelningen och övriga företaget med innehåll för olika kanaler, framförallt digitala.
Tjänsten erbjuder ett självständigt och varierat arbete med möjlighet att bolla tillsammans med erfarna kollegor som brinner för detta område!
För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för skriven kommunikation och för att få människor som inte gillar att läsa att förstå vad vi vill förmedla. Vi söker dig som är stilistiskt säker och van vid att arbeta utifrån varumärkesprofil och tonalitet. Vidare tror vi att du drivs av att anpassa kommunikation till olika målgrupper och personas i syfte att väcka intresse för Trygg-Hansa.
Tjänsten är placerad i Stockholm på Trygg-Hansas helt nyrenoverade och ljusa kontor i city.
Beskrivning av tjänsten
På daglig basis består arbetet som copywriter hos oss av att skriva texter primärt för våra digitala kanaler; dialoger, webb, sökordsannonser m m.
Du arbetar nära de agila team som utvecklar webbtjänster och kommunikationsdialoger med våra kunder och behovet av ditt stöd definieras i planeringen av de två veckors-sprintar som dessa team arbetar i. Det agila arbetssättet i kombination med att du kommer att producera kommunikation för alla våra målgrupper, produkter och kanaler gör att arbetet erbjuder variation och kan innehålla både långsiktiga projekt och snabba leveranser.
I rollen som copywriter erbjuds du möjligheten att tillsammans med ett antal kollegor på Marcom jobba med att utveckla och säkra Trygg-Hansas tonalitet, genom att sprida kunskap och inspiration internt samt att coacha andra skribenter.
Din profil
Du har en utbildning inom marknadsföring/språkvetenskap/kommunikationsvetenskap/ journalistik eller motsvarande samt ett par års arbetslivserfarenhet, företrädelsevis inom en liknande roll.
Du har en mycket stark förmåga samt dokumenterad erfarenhet av att skriva olika typer av texter - säljande, informerande, instruerande - primärt för digital kommunikation utifrån en tonalitet riktat till olika personas/målgrupper.
Vidare är du är en kreativ och nyfiken skribent med stark känsla för språk och skrivregler samt en kommunikatör som med kundens bästa för ögonen säkrar att kommunikationen driver ett visst beteende.
Du är detaljmedveten och tydlig med förmågan att förenkla komplexitet och ur en lång information kunna plocka ut vad som är relevant eller intressant för en viss målgrupp.
Du behöver vara självgående och drivande men även gilla att jobba ihop med andra då du har mycket kontakter med interna uppdragsgivare inom olika delar av företaget. Du har lätt för att samarbeta med många olika typer av människor och med uppdrag av olika karaktär.
Du är snabbfotad och fokuserad på leverans samtidigt som du upprätthåller en genomgående hög kvalitet i arbetet. Du har även förmågan att dela med dig och coacha andra kollegor som producerar skriven kommunikation så att allt som vi producerar följer Trygg-Hansas tonalitet.
Vi förutsätter att du har mycket goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska.
Ansökan
Trygg-Hansa samarbetar med Experis i denna rekrytering. För ytterligare information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Anna Kurtson på +46 8 764 24 57. Då urvalet kommer att ske löpande är det viktigt att du skickar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 30/11. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner
FTF:Elisabeth Sandblom, tel: 070168 36 68.
SACO: Lena Darin, tel: 070168 28 44.
Trygg-Hansa har runt 1450 medarbetare på 15 orter i landet och vi ingår sedan 2007 i internationella RSA - en av världens sex ledande försäkringskoncerner. Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se. Följ oss på Facebook: www.facebook.com/trygghansa (http://www.facebook.com/trygghansa) och LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/trygg-hansa.