OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi som jobbar på Kappahl är 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder. Vi har olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Gemensamt för oss är vår drivkraft – att ge många människor möjligheten att vara välklädda. Varje dag får vi inspiration av våra kunder. Vårt jobb är att ge dem samma sak tillbaka! Vi lovar dig rätten att få vara dig själv. Kappahl – här känner du dig som hemma.
Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid. Vi grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 380 Kappahl- och Newbie-kanaler i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Polen och Storbritannien. Vi siktar mot att allt vi gör ska göras på ett mer hållbart sätt. Idag består 70% av våra produkter av mer hållbara material och målet är att den siffran ska vara 100% senast år 2025. Du kan läsa mer på www.kappahl.se.
Välkommen till en glädjefylld vardag fylld av utveckling, kreativitet och fantastiska kollegor! Kappahl växer – var en del av vår framgång! Som copywriter bubblar du av idéer som aldrig tar slut, du förstår kunden och kan sätta dig in i hela kundresan. Om du vill vara en del av ett kreativt bolag som just nu befinner sig på en spännande resa framåt, då är det dig vi söker!
Kappahl vill fira mångfald i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att omfatta många olika sätt att leva livet – att ge människor möjlighet att alltid vara sig själva, både våra kunder och våra anställda.
Om tjänsten På Kappahl jobbar vi med stort engagemang och högt tempo. Vägen är framåt och vi går in i det vi gör med mycket energi. Som copywriter på Kappahl är du en driven kreatör som använder din kreativitet och storytelling som verktyg för att guida och inspirera kunden. Genom insiktsdrivet arbete är du med och bygger en stark varumärkesposition för att öka trafiken till våra olika försäljningskanaler, alltid med kunden i fokus. Du är väl bevandrad i dagens medielandskap och hur du bäst möter kunden på resan. Du gillar att vara en del av något större, men är samtidigt en person som tycker om att driva de projekt du är delaktig i. I rollen kommer du vara en viktig del av vårt kreativa team och jobba tätt tillsammans med bland andra creative lead, art director och andra kreatörer både inom teamet och över gränserna med andra team.
Arbetsuppgifter kan variera från mer strategiskt kommunikationsarbete och större varumärkesbyggande kampanjer till att kapsla en ny kollektion på ett inspirerande och kundanpassat sätt med fokus på att driva trafik. Vilka de än är vill vi så klart bygga och bibehålla en lång och fin kundrelation grundad i vår varumärkesstrategi och tonalitet.
Du blir en del av ett team med engagerade och drivna kollegor, där vi-känsla är ett ledord och ett inkluderande arbetsklimat är i fokus. Vi har högt till tak och är alltid nyfikna på att testa nya sätt att ta oss framåt på vår gemensamma resa.
Din profil Du har flerårig erfarenhet av liknande roller, samt relevant eftergymnasial utbildning. Du är strategisk, kreativ, lyhörd och effektiv. I ditt arbete tar du initiativ och ser målet. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att skapa rörligt innehåll, storyboards och korta filmmanus. Att du behärskar både engelska och svenska på en professionell nivå är en förutsättning för att klara av rollen.
Du har ett genuint intresse för både mode och kommunikation, och rör dig obehindrat mellan olika nivåer, tvärs över avdelningsgränser i verksamheten. Tillsammans med någon av våra duktiga AD:s skapar du ett modeuttryck genomsyrat av mångfald och värme.
Din personlighet Du gillar att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ till att hitta olika lösningar alltid med ett flexibelt och positivt synsätt. Att jobba som ett team ser du som en självklarhet, men du har inga svårigheter med att lämna över stafettpinnen för att ta dig an nästa del.
Du är van att arbeta mot deadlines, är bra på att prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och arbetar strukturerat och noggrant. Du har ett öga för detaljer och är kreativ, nyfiken samt idéstark. Tjänsten präglas av stort eget ansvar, omväxlande utmaningar och stora möjligheter att påverka ditt arbete.
Du har lätt för att känna igen dig i Kappahls värdeord – Inclusive, Courageous, Joyful!
Varmt välkommen till oss!
Är du intresserad? Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde så snart som möjligt efter överenskommelse, placering på vårt huvudkontor i Mölndal. Vi kommer inte gå tillbaka till det gamla "normala" utan har vant oss vid det nya arbetssättet och kommer fortsätta med hybridarbete, vilket innebär att det finns möjlighet att kombinera ditt arbete på kontoret med att arbeta på distans.
Du ansöker enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några frågor. Din ansökan ser vi fram emot snarast, dock senast den dag månad år. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Karin Lund, Marketing Manager, på karin.lund@kappahl.com.