OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en kreativ och engagerad copywriter som vill vara en del i att stärka Gina Tricots varumärke. Du arbetar aktivt med bolagets tonalitet och har ett stort fokus på Gina Tricots olika koncept.
Som copywriter kommer du vara en del av ett kreativt team och ha ett nära samarbete med AD, GD och Ecom-team. Du arbetar i övrigt tätt med internt och externt produktionsteam samt CSR-team och inköp. Du har en stor del i projekt från start till live.
Arbetsbeskrivning
I rollen ligger ett stort ansvar för bolagets övergripande tonalitet mot kund, för att kontinuerligt utveckla och stärka Gina Tricots Brand Identity. Du arbetar tätt med vårt CRM-team och är med i det kommunikativa arbetet kring Gina Tricot Club. Nyhetsbrev, pressreleaser, SEO-texter och butikskommunikation ingår ocksåi det dagliga arbetet och vi ser gärna att du har erfarenhet av både retail och e-handel.
Bakgrund
- Relevant eftergymnasial utbildning
- Erfarenhet som copywriter inom mode/inredning
- Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift
- Bakgrund från ett digitalt bolag
- Erfarenhet av UX-writing och SEO
- Förståelse för retail och butikskommunikation
Förutom att du har flerårig erfarenhet som copywriter, så tror vi att du är en kreativ, innovativ person som givetvis älskar att skriva och har stor passion för mode och trender. Du har erfarenhet av UX-writing och har jobbat större delen av ditt yrkesliv på ett digitalt bolag. Du tycker om utmaningen i modebranschens kontinuerliga förändring och tempo och du trivs både i stora och små team.
Tjänsten är en tillsvidareanställning, vi tillämpar 6 månader provanställning. Vi arbetar utifrån en hybridmodell och placering är på huvudkontoret i Borås.
Är detta tjänsten för dig? Sök redan nu, intervjuer sker löpande med start omgående eller vid överenskommelse.