OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en service minded och lösningsorienterad person som trivs i en miljö med mycket kundkontakt och lagarbete? SEB Kort letar nu efter en ambitiös och driven kollega som vill framåt i sin yrkeskarriär. Är det du?
Om tjänsten
Vi på Perido är nu på jakt efter en Corporate Credit Officer till vår kund SEB Kort. Tjänsten är placerad i Arenastaden, Solna.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Corporate Credit officer kommer du att ingå i det nordiska teamet som hanterar kreditvärdering av SME och medelstora kunder. AML/KYC-relaterade frågor är också en del av dina dagliga arbetsuppgifter. Du kommer att bevaka kunder ur kreditriskperspektiv och ta aktiv del i kravprocessen. Du kommer att jobba med onboarding av nya företagskunder - mestadels i Sverige men även i hela Norden. Detta innebär bl.a. kontroll av verklig huvudman, kontakter med Bolagsverket och allt annat som tillhör att bli ny företagskund hos SEB Kort. Arbetet innebär också att hjälpa kunderna att bredda sin användning i banken genom t.ex. upplägg av nya produkter som bankkort. Sammantaget innebär arbetet mycket både intern och extern kontakt med kollegor och kunder från hela Norden.
Dina egenskaper
Vi söker dig som har en positiv ”kan-göra”-attityd och som är trygg i att fatta egna beslut. Du stannar inte upp vid motgångar utan har en förmåga att tänka utanför boxen, alltid med ett servicetänk! Då ditt team kommer vara utspritt över Norden behövs en lagspelare som tycker om att arbeta över många kontaktytor. För att lyckas i rollen söker vi dig som har erfarenhet av kreditbedömning av företag och gedigen förståelse för KYC- och AML-förordningen. För rätt person väntas här goda utvecklingsmöjligheter!
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Minst 2-3 års erfarenhet av liknande roll
Gymnasial utbildning
Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
Förmåga att kommunicera i fler nordiska språk
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag initialt 6 månader genom Perido, därefter eventuell överrekrytering till kund. Intervjuer sker löpande under sommaren, start i mitten av augusti.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Amanda Delvén som kan nås på mejl amanda.delvén@perido.se. Om du har frågor eller funderingar så är du även välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33300 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.