Corporate Finance

Corporate Finance

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi en medarbetare till gruppen Corporate Finance och Rapportering inom vårt Back Office som består av 14 medarbetare. Gruppens ansvarsområde innefattar administration och bevakning av svenska och utländska bolagshändelser för kunders räkning samt löpande kontroller av regulatorisk rapportering.




Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Corporate actions
Administrera och bevaka svenska och utländska emissioner för kunders räkning
Handlägga företrädesemissioner, börsnoteringar, split, inlösenprogram, uppköp mm
Kontakt med förvaltare, mäklare, emissionsinstitut och banker
Skatterapportering
Erfarenhet från bank/finans



Rapportering
Löpande kontroller av, i stor utsträckning, automatiserad myndighetsrapportering
Avvikelsehantering och felsökning
Stöd i implementeringen av nya och existerande finansiella regelverk
Registreringsdokument
Värdepappersnot
Sammanfattning
Prospekt – en vägledning
Se godkända och registrerade prospekt



Din profil


Vi söker dig som har flerårig erfarenhet inom Corporate Actions. Du har god förståelse för de finansiella marknaderna och värdepappershandel. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av clearing/settlement och har förståelse och intresse för regulatorisk rapportering. Har du erfarenhet av depåsystemet AbaSec och Euroclear/VPC är det meriterande.


Det är viktigt att du trivs med att arbeta i grupp men även kan arbeta självständigt med eget ansvar. Vi ser gärna att du är utåtriktad, drivande och tycker om att ta egna initiativ. Du är noggrann, serviceinriktad och flexibel och tycker det är kul och utmanande med nya arbetsuppgifter - inte minst med utveckling av nya och befintliga processer!


Vad vi kan erbjuda:


Vi erbjuder dig ett utvecklande och omväxlande arbete med duktiga och erfarna medarbetare. Du arbetar nära affären och har möjlighet till stort ansvarstagande och att genom egna insatser kunna påverka resultat. Det finns också goda möjligheter att bredda sig och arbeta med olika projekt. Vi sitter i mycket trevliga lokaler på ett kontor som ligger i Solna.


Om Ideabank AB


Vi på Ideabank AB erbjuder ett brett urval av finansiella tjänster till privata och institutionella investerare och fokuserar på att skapa värde till våra kunder. Banken har flera anställda och kontor i Stockholm. Affärskulturen bygger på en övertygelse om att långsiktig framgång för banken endast kan vara grundad på framgång för våra kunder och uppdragsgivare.


Ansökan
I denna rekrytering har Ideabank AB Intervjuer och urval sker löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta
rekryterings manager
Ornella Egeberg på kund@dromjobbisverige.com
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dröm hem Sverige AB Solna
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2021
  • Ansök senast: 21 april 2021

Postadress

Råstavägen 17
Solna, 16954

Liknande jobb


18 november 2024

Head of Contract Management

Head of Contract Management

11 november 2024

11 november 2024

24 oktober 2024