CORPORATE LEARNING ADMINISTRATOR, TILL LEARNING SUPPORT SWEDEN

Arbetsbeskrivning

Scania Academy supporterar Scanias globala organisation inom kompetensutveckling Vårt uppdrag är att identifiera kompetensbehov och erbjuda metoder och verktyg för kompetensutveckling

Learning Support Swedens uppdrag är att stötta Scanias globala organisation med administrativ support i samband med planering, genomförande samt uppföljning av utbildnings-, kompetens- och utvecklingsaktiviteter. Vi ansvarar också för att supporta och utbilda organisationen i delar av dagens learning management system. 
Merparten av alla våra utbildningar sker i våra lokaler på Syd och vi har ca 30 000 personer som deltar i utbildning här varje år. För genomförandet har vi í dessa lokaler ca 25 rum- och utbildningssalar och ett 100 tal datorer.
 
Vi befinner oss just nu i en intressant utvecklingsfas och söker en Corporate Learning Administrator som vill bidra till att förbättra och utveckla vår verksamhet. Rollen är ny och under utveckling.

Scania erbjuder
- Ett värderingsdrivet företag med professionell utveckling och intressanta utvecklingsmöjligheter
- Möjlighet att påverka och utveckla företaget såväl som dig själv
- En internationell organisation med högkvalificerade kollegor

Dina arbetsuppgifter  
Vi erbjuder dig som utbildningskoordinator att självständigt planera, genomföra och följa upp utbildnings- och kompetensutvecklingsaktiviteter. Projektarbete i olika former kommer vara en naturlig del av ditt arbete. Ditt dagliga arbete sker i nära samarbete med Learning Supports kunder, uppdragsgivare och leverantörer vilket innebär många kontaktytor både i Sverige och internationellt. Din roll blir att stötta kunderna med bland annat utbildningsrådgivning, statistik och kundanpassade lösningar.
 
Du kommer arbeta i, och vara en viktig spelare i arbetet med att implementera Scanias nya globala lärplattform, MyCompass. Du tillsammans med dina kollegor kommer bli specialistanvändare av systemet med uppgift att utbilda och stötta kunderna i verktyget.
 
Din profil
Vi söker dig som är administratör på en avancerad nivå och har förståelse för administrativa processer samt kan leda ett processarbete. Du har mycket god organisationsförmåga samt erfarenhet av projektarbete både som projektledare och projektdeltagare.
 
Som person är du kommunikativ, metodisk och noggrann. Du bemöter kunder på ett professionellt sätt, trivs i ett högt tempo och värdesätter samarbete med dina arbetskollegor. Du gillar att vara spindeln i nätet och det är naturligt för dig att sätta kunden först.

Vi ser att du har:

En eftergymnasial utbildning exempelvis inom administration, projektledning eller IT. alternativt förvärvat motsvarande kompetens genom arbetslivserfarenhet.
Behärskar Microsoft Office paketet mycket väl och är van vid att arbeta i administrativa systemverktyg gärna en lärplattform.
Kunskap och intresse för lärande och kompetensutveckling.
Erfarenhet av att arbeta tvärfunktionellt och globalt
Det är meriterande med kunskap och erfarenhet från arbete inom något av Scanias affärsområden.

 
Mer information
Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Cathrine Hedman, gruppchef, tfn 08-553 81224.
 
Vi erbjuder
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress.
 
Ansökan
Din ansökan ska innehålla personligt brev, CV och relevanta betyg/intyg.
Intervjuer kommer hållas fortlöpande under ansökningstiden och platsen kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slutdatum.



Gör din ansökan via http://www.scania.com/group/en/available-positions/ för att vi ska få korrekta uppgifter. I de fall det uppstår problem med att registrera din ansökan på scania.com så kan du maila din ansökan till kandidatbokning@scania.com
OBS! Ange Scanias Job Id 20174114 i ämnesraden. Bifoga ditt CV, personligt brev samt relevanta betygskopior (endast i word eller pdf-fomat). Vi behöver också ditt fullständiga namn, adress, e-post och mobilnummer för att kunna registrera din ansökan. Ofullständiga mailansökningar kommer vi ej kunna hantera.

Kontaktpersoner på detta företaget

Randstad .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania CV AB SÖDERTÄLJE
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt avtal
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 september 2017

Besöksadress

Nyköpingsvägen 33-41
None

Postadress

Nyköpingsvägen 33-41
SÖDERTÄLJE, 15187

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024