Corporate Paralegal

Arbetsbeskrivning

Nu har du chansen att bli en del av en nytänkande och dynamisk byggkoncern som är noterat på Nasdaq Stockholm. Du kommer bli en nyckelspelare i vår framtida utveckling när vi nu söker en Corporate Paralegal med placering på vårt kontor i Göteborg.

Som anställd på Serneke erbjuder vi dig varierande dagar i en utmanande miljö, många kontaktytor och en hög grad av eget ansvar.

Din roll

Som Corporate Paralegal stödjer du det juridiska teamet med att underhålla och utarbeta dokument samt andra administrativa uppgifter som exempelvis rör bolagsformalia, årsstämma, transaktioner och kontraktshantering.

Dina ansvarområden:

- Uppdatera register över PDMR-transaktioner, administrera loggböcker, informera om stängda perioder, administrera insiderrelaterad dokumentation, bistå med anmälningar till Finansinspektionen och Börsen
- Koordinera årsstämma vilket innebär att samordna interna och externa resurser, bistå i arbete relaterat till stämmokallelse, hantera registreringar, fullmakter, företagsadministration i samband med registrering hos bolagsverket etc.
- Ta fram underlag till externa rapporter avseende aktier, bolag mm
- Koordinera inköp/start av nya bolag samt arbete med koncernens bolagsformalia innefattande bl.a. företagsregistreringsärenden.
- Assistera i transaktionsprocesser, innefattande bl.a. besvara datarumsfrågor och tillhandahålla material till datarum avseende bolagsformalia (reg.bevis, bolagsordning, aktiebok, aktiebrev, protokoll m.m.), uppdatera aktiebok/aktiebrev m.m., ändring av bolagsuppgifter hos Bolagsverket
- Stöd vid signeringar och tillträden (skriftliga/digitala)
- Dokument-/arkiveringsstöd för avtal
- Contract manager stöd - bevakning av åtaganden i avtal m.m.



Du är en del av juristavdelningen som idag består av General Counsel, Governance Officer och ytterligare bolagsjurister i Göteborg och Stockholm. Du rapporterar till bolagets General Counsel, Johanna, som är en del av koncernledningen.

Du arbetar nära andra funktioner inom koncernen och projektleder och följer upp implementeringen av interna processer.

Din profil

Vi söker dig som tidigare har arbetat i en roll som paralegal eller assistent på advokatbyrå eller juristavdelning i ett bolag. Du är van att arbeta i och leda administrativa projekt. Erfarenhet från börsnoterat bolag är ett plus.

Vi ser också att du:

- Skriver och talar flytande på både svenska och engelska
- Har goda datakunskaper inom Officepaketet
- Är mycket strukturerad, noggrann och ansvarstagande samt alltid levererar med hög kvalitet
- Trivs med möjligheten att utforma nya rutiner och arbetssätt


Rollen är ny på bolaget och rätt kandidat har möjlighet att vidareutveckla sin kompetens inom närliggande områden.

Vi erbjuder

När du börjar arbeta hos oss kommer du märka att Serneke präglas av engagemang, mod, respekt och enkelhet. Det finns en stor vilja att stötta och hjälpa varandra på alla nivåer inom organisationen och vi uppskattar nya idéer om hur vi kan bli ännu bättre tillsammans. Vi erbjuder ett flexibelt arbetssätt med korta beslutsvägar, mycket eget ansvar och stora utvecklingsmöjligheter framåt.

Övriga förmåner du får del av som anställd på Serneke: Karriärsida/förmåner (https://www.serneke.se/karriar/formaner/)

Information och ansökan

Om du har frågor eller funderingar rörande tjänsten är du välkommen att höra av dig till General Counsel Johanna Rutberg, johanna.rutberg@serneke.se, 0706-22 20 24 eller rekryteringschef Kicki Olsson-Billing, kicki.olsson-billing@serneke.se, 0700-83 82 68.

Är tjänsten något för dig? Ansök genom att bifoga CV eller din Linkedin-profil. Sista ansökningsdag är söndagen den 21 augusti, men sök redan idag då urval sker löpande.

Vi genomför bakgrundskontroller på slutkandidater.

Om Serneke

Serneke är en växande koncern med ett konkurrenskraftigt helhetserbjudande inom entreprenad och projektutveckling. Vårt mål är att uppfattas som det mest nytänkande, engagerade och dynamiska bolaget i branschen. Nästa generation är vårt löfte till våra kunder. Och världen. Hela Serneke inkapslat i en enda mening. Som nästa generation byggkoncern utmanar vi branschen, engagerar samtiden och inspirerar framtiden.

Koncernen grundades 2002 och Serneke Group driver idag verksamhet i tre affärsområden; Serneke Sverige, Serneke Invest och Serneke International. Företagets verksamhet finns främst i Sverige i regionerna Väst, Öst, Syd, Mitt och Norr. I regionerna finns vårt erbjudande av tjänster inom bygg, anläggning och projektutveckling. Vi är cirka 1 200 medarbetare och med platskontor på 20 orter i landet bygger och projekterar vi runt hela Sverige

Kontaktpersoner på detta företaget

Celie Weinhöfer
+46 70 431 50 50
Linnéa Mattsson
0736876240
Jeanette Britan

Karina Andersson
0728556377

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serneke
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juli 2022
  • Ansök senast: 21 augusti 2022

Besöksadress

Nitgatan 6 , Alingsås
None

Postadress

Nitgatan 6
Alingsås, 44138

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024