Corporate Visual Merchandiser

Corporate Visual Merchandiser

Arbetsbeskrivning

Kappahl finns till för att hylla mångfalden i vardagen. Vi vill bredda definitionen av mångfald till att inkludera många olika sätt att leva – som ger alla friheten att vara sitt sanna jag, alltid.

Kappahl Group grundades 1953 i Göteborg och är en av Nordens ledande modekedjor med runt 370 Kappahl- och Newbie-butiker samt Shop Online i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Polen och Storbritannien.

Kappahl-teamet består av 4000 kollegor på 400 arbetsplatser i tio länder med olika bakgrund, ålder, kunskaper och klädstil. Den gemensamma drivkraften är att erbjuda mode som passar livet för många människor och livsstilar. Ett ansvarsfullt mode som känns rätt, för den som bär det och för världen omkring oss. Idag är 70% av produkterna hållbarhetsmärkta. Målet är att 100% ska vara producerade i mer hållbara material senast år 2025.
Mer information på www.kappahl.se


Till vår Konceptavdelning söker vi en Corporate Visual Merchandiser som brinner för retail, försäljning och inspirerande lösningar! Du kommer att ingå i ett driftigt VM- team som tillsammans ansvarar för att utveckla KappAhls VM´s taktiska och strategiska arbete på koncernnivå. Vi erbjuder god stämning, stora möjligheter att bidra och att utvecklas på en kreativ arbetsplats på ett modeföretag i tiden.

 

Ditt ansvar

 

Är att som Corporate VM utveckla riktlinjer över hur vi visualiserar Kappahls sortiment och kunderbjudande i det fysiska kundmötet genom kommersiella, inspirerande lösningar för ett eller flera affärsområden. En viktig del i ditt arbete är att skapa starka kampanj- och aktivitetsytor. Tillsammans med övriga i VM-teamet, och genom ett nära samarbete med Arkitekter, Konceptutveckling och Design/sortiments-avdelningen, ansvarar du för att varuvisningsplanera, koordinera sortimentsuttrycket och följa upp i butik tillsammans med Retail. Att skapa löpande butiksinformation till våra 5 marknader och nästan 400 butiker ingår som en naturlig del av ditt uppdrag.

 

Din profil

Du är en av de bästa i branschen när det gäller att skapa kommersiell och inspirerande varuvisning i butik. Förutom en VM-utbildning har du lång erfarenhet av att driva utveckling av butikskampanjer på ledande befattning inom VM i ett kedjekoncept på regions- eller landsnivå. Att du behärskar engelska och svenska och har mycket goda kunskaper i Indesign, Illustrator, PhotoShop samt Mockshop är en förutsättning för denna tjänst.

 

Din personlighet

 

Du är en kommersiell och visuell person som stimuleras av ett högt tempo och goda försäljningsresultat. Du är lyhörd och målinriktad med flexibel, prestigelös inställning samt vågar ta okonventionella grepp för att driva arbetet framåt för att lösa utmaningar på ett effektivt sätt. Du har en mycket god kommunikativ förmåga och är skicklig på att förmedla budskap både muntligt och skriftligt för att skapa engagemang och motivation. Via aktiv omvärldsbevakning är du uppdaterad vad gäller mode, trender och vad som händer i branschen. Att du är van att driva ditt eget arbete mot övergripande mål och trivs med att arbeta i team för att nå effektivitet och helhetslösningar ser vi som självklart.

Du har lätt för att känna igen dig i KappAhls värdeord - inclusive, courageous och joyful.

Är du intresserad?
Tjänsten är ett 50% vikariat på 6 månader med chans till förlängning. Tillträde snarast efter överenskommelse, placerad på vårt huvudkontor i Mölndal. Din ansökan ser vi fram emot senast 3/12. Vi arbetar med löpande urval, och lägger stor vikt vid personlig lämplighet

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du hjärtligt välkommen att kontakta Malin Zeller, VM Teamleader, +46 704- 71 5733

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kappahl
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2021
  • Ansök senast: 3 december 2021

Liknande jobb