OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Företaget
Vår kund är ett stort internationellt företag med kontor i flertalet länder. Bolaget är verksamt inom områdena kraftgenerering, transmission och transport. Hela koncernen består av över 95 000 anställda varav ca 1 200 är anställda i Sverige. De behöver nu stärka upp sitt ekonomiteam på det nordiska huvudkontoret i Stockholm/Sundbyberg med Cost Controller.
Tjänsten
Som Cost Controller kommer du att arbeta nära redovisningschefen i en varierande roll. Du kommer att tillhöra en avdelning på totalt fem personer. För att passa i denna tjänst tycker du om att arbeta med månadsbokslut, rapportering, budgetering, kostnadskontroll och analys av P & L samt till viss del KPI analyser. Bred kunskap och erfarenhet i svenska redovisningsregler är ett måste då du också kommer att sköta viss bokföring kopplat till månadsbokslut samt vissa andra uppgifter som inte utförs av Shared Services Team. Arbetet utförs i Excel, denna data matas därefter vidare till olika system, varpå djupa kunskaper i Excel är ett krav. Detta är ett uppdrag på heltid där du blir anställd initialt som konsult via Placera Personal med goda möjligheter till anställning efter ca sex månader.
Arbetsuppgifter
I rollen som Cost Controller har du bland annat följande arbetsuppgifter:
• Ansvara för månadsbokslut, rapportering och budgetering för del av företaget
• Rapportera kostnader för olika kostnadsställen till ansvariga
• Leverera support och analysunderlag till bland annat andra Controllers i organisationen
• Utföra viss bokföring kopplat till månadsbokslut (ex headcounts, koncernredovisning)
• Andra förekommande ad-hoc uppgifter
Kvalifikationer
Vi söker dig som har följande bakgrund:
• Universitet- eller högskoleexamen inom finans eller redovisning
• Minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i medelstort eller stort företag
• Meriterande om du har erfarenhet av arbete i projektbaserad organisation
• God kännedom om ekonomiprocesser och styrning
• Goda kunskaper i MS Office samt avancerad användare av Excel
• SAP erfarenhet är meriterande
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Eventuellt ytterligare nordiskt språk är meriterande.
För att trivas i denna roll måste du ha god redovisningserfarenhet. Som person är du tålmodig, noggrann, organiserad, utåtriktad och har en god kommunikationsförmåga. Du blir inspirerad av och gillar att arbeta i en internationell miljö. Vidare är du en pålitlig och analytisk person med ett proaktivt och problemlösande attityd. Du trivs med att arbeta i en hektisk miljö, är ansvarstagande och levererar i tid. Du kan prioritera ditt arbete och agera på eget initiativ.
Intresse för tjänsten?
Är du intresserad av tjänsten? Sök den redan i dag då urval och intervjuer sker löpande. Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719