Cost controller till välkänt teknikbolag i Solna!

Cost controller till välkänt teknikbolag i Solna!

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en region controller till vår kund, ett välkänt teknikbolag med kontor i nya fina lokaler i Solna! Har du arbetat som business controller och är van att arbeta nära verksamheter? Vill du arbeta på ett internationellt och innovativt teknikföretag? Då kan det vara dig vi söker!

Dina arbetsuppgifter
I rollens om region controller har du ekonomiansvar för en region i Sverige. Du arbetar nära regionchefen och driver verksamheten framåt. I rollen ingår arbetsuppgifter så som:

• Kontroll av verksamheten avseende korrekt kostnadsbedömning och vinstavräkning samt den ekonomiska regelefterlevnaden inom regionen
• Uppföljning av marginalförändringar, omkostnader, produktivitets- och tidskrivningsuppföljning samt budget/prognos
• Ansvara för finansiell rapportering samt visualisering av resultat
• Säkerställa att projektverksamheten bedrivs i enlighet med interna riktlinjer för projektutförande
• Driva förbättringsarbete och utveckling av processerna för att minimera felkostnader i projekt och serviceverksamheten
• Kontinuerligt förbättringsarbete och aktivt delta i interna utvecklingsprojekt inom ekonomiområdet

Din profil
För den här rollen söker vi dig som har:
• 3 - 5års erfarenhet av att arbeta i en aktiv roll som business controller
• Öppen och kommunikativ
• God vana av arbete i Excel och affärssystem.

Det är meriterande om du har erfarenhet av SAP. Vidare ser vi gärna att du är en person med ett stort driv och en tydlig kommunikativ förmåga.

Ansökningsförfarande
Låter det här som en roll för dig? Skicka då in din ansökan bestående av CV och personligt brev på skill.se så snart som möjligt. Vi jobbar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd hos oss på Skill. Initialt är det ett uppdrag på 6 månader.

Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterare Ellinor Sundin på ellinor.sundin@skill.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2020
  • Ansök senast: 17 maj 2020

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024