OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var 660:e person som går till arbetet i Sverige är en ISS-medarbetare och det är vi stolta över. Vi är ett av Sveriges och Nordens största tjänsteföretag samt har över 450 000 medarbetare världen över. Det är våra medarbetare som är kärnan i vår verksamhet och förutsättningen för att kunna leva upp till vårt syfte, Connecting people and places to make the world work better. På ISS Facility Services skapar vi platser och miljöer som bidrar till bättre prestationer och en enklare, mer effektiv och trivsam tillvaro - levererade med omtanke och hög kvalitet av engagerade medarbetare. Vill du också bli en del i vår globala organisation där ditt jobb verkligen gör skillnad?
Är du skicklig med siffror och brinner för analys? Är du redo för en spännande och affärsnära roll? Då kan du vara den vi söker som Costing Manager på ISS!
Om rollen
I rollen som Costing Manager på ISS kommer du vara en nyckelspelare inom vår kommersiella avdelning i Sverige. Du kommer fokusera på kalkylering och analys inom flera parallella anbudsprocesser och affärsutvecklingsprojekt, med huvudansvar för kostnadsberäkningar inom lokalvård. Det är en affärsnära position där du blir en viktig del av ISS tillväxtresa och har möjlighet till individuell utveckling både inom Sverige och globalt.
Dina ansvarsområden inkluderar att:
• Delta i flera offentliga och privata anbudsprocesser med ansvar för kostnadsberäkningar av lokalvård
• Ta fram lösningsförslag till kund under anbudsprocessen
• Arbeta främst i Excel samt ISS egna kalkylsystem
• Initiera, delta och driva olika utvecklingsarbeten, inklusive nyckeltalsutveckling och verktygsoptimering
• Samarbeta med olika delar av organisationen, såsom verksamhetsutvecklingsteamet, ekonomiavdelningen och operativa chefer inom olika affärsområden
Tjänsten är på heltid och tillsvidareanställning med placering på ISS huvudkontor i Liljeholmen, Stockholm. Vi är öppna för ansökningar från Stockholm med omnejd. Andra orter kan vara aktuella för rätt person. Resor och övernattningar inom Sverige kan förekomma.
Vi erbjuder
• Nära samarbete med kompetenta kollegor och en möjlighet till stor personlig utveckling
• Goda utvecklingsmöjligheter
• Utbildningar för att stödja din professionella tillväxt
• En inkluderande företagskultur som värderar mångfald och skapar en attraktiv arbetsplats
Du blir en del av ett härligt team med högt kompetenta och erfarna kollegor inom kalkyl och prissättning. Teamet har sin bas i främst Stockholm och även Umeå – och ingår i avdelningen Commercial med många kollegor i hela landet.
Vem söker vi?
Vi tror att du är analytisk, noggrann, nyfiken och driven. Du är självgående, lösningsorienterad och har ett starkt kommersiellt intresse. Du är en lagspelare med god samarbetsförmåga samt mod att ifrågasätta och utmana befintliga processer för att driva effektivitet och utveckling framåt. Du har flera års erfarenhet inom ekonomi, t.ex. som business controller, anbudscontroller eller pricing manager, och har god förståelse för kostnadssättning, kalkyler och prissättning.
Högskoleutbildning och mycket goda kunskaper i svenska och engelska krävs. Mycket goda kunskaper i Excel och Office-paketet samt hög IT-mognad är ett krav. Det ses som meriterande att ha erfarenhet av att utveckla kalkylverktyg.
Din ansökan
Varmt välkommen att skicka in din ansökan senast 19 mars. Vi önskar enbart CV, och på grund av GDPR kan ansökningar inte tas emot via e-post. Vi rekryterar kompetensbaserat med tester, intervjuer och referenser.
Vid frågor om processen, kontakta vår Talent Acquisition Specialist Stina Fröman Starke på stina.starke@se.issworld.com.
Välkommen med din ansökan!