Costumer insight specialist som vill utveckla marknadens bästa kundupple...

Costumer insight specialist som vill utveckla marknadens bästa kundupple...

Arbetsbeskrivning

Är du en kundfokuserad och analytisk person? Se hit!

Nu söker vi dig som har ett brinnande intresse för utvecklingsarbete och en förmåga att få med sig hela företaget i förändringar som syftar till att höja kundnöjdheten i Attendo. I rollen som Costumer insight specialist i Attendo har du ett övergripande ansvar över kundinsikt och servicemangement. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att implementera och förändra beteende för att öka kundernas upplevda kvalitet samt målsätta och mäta förändringen över tid.

För att trivas i rollen behöver du ha en analytisk och strategisk förmåga för att kunna prioritera utifrån värde för kund och affär samt i linje med Attendos övergripande strategi. Minst lika viktig är förmågan att vara coachande och säljande genom att bygga förtroende och relationer och därigenom inspirera till förändring.

Vi ser gärna att du, precis som vi, anammar vi mottot ”Laget före jaget” samt är lyhörd, prestigelös och effektiv i din kommunikation. Som Costumer insight specialist i Attendo blir du en del av vårt härliga och engagerade marknads- och försäljningsteam som befinner sig i en spännande och expansiv fas. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ett varierande och utvecklande arbete

Som Costumer insight specialist kommer du att identifiera och driva olika utvecklings- och förbättringsprojekt inom Attendo. I rollen ingår genomförande, analys och presentation av olika undersökningar som främst riktar sig mot kund, närstående och beställare. Genom undersökningar och en nära samverkan med verksamheten och olika nätverk kommer du ansvara för att ta fram förbättringsinitiativ i syfte att höja kundnöjdhet hos Attendos olika kundgrupper. Som costumer insight specialist utvecklar du även digitala lösningar för att förenkla informationsspridning samt genomförande av förbättringsarbete.

- Tillsvidaretjänst
- Heltid
- Möjlighet till hybridarbete
- Tillträde enligt överenskommelse



Kvalifikationer för tjänsten

- Akademisk examen inom marknadsföring, beteendevetenskap eller liknande
- 3-5 års erfarenhet att jobba med marknads- och kundinsikter genom bland annat kartläggning av kundresan
- Erfarenhet av servicemanagement och/eller tjänstedesign samt implementering av nya tjänster i organisationen
- Erfarenhet av kvantitativ, kvalitativ och affärsmässig analys för att ta kommersiella beslut samt att effektivisera beslutsfattande genom digitala och automatiserade lösningar
- Erfarenhet av framtagande av presentationsmaterial samt presentation för ledningsgrupp och andra beslutsfattare
- Mycket goda kunskaper i Excel, Word och PowerPoint. Meriterande om du har erfarenhet av analysverktyg som Netigate och pivottabellhantering, think-cell eller liknande verktyg
- Mycket goda språkkunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift




Välkommen till företaget vars syfte är att stärka individen!

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 24 000 medarbetare. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation och är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att göra karriär.

Varmt välkommen med din ansökan!
Vi gör ett löpande urval.


Har du frågor är du välkommen att dig till oss

Nina Andersson
HR specialist
nina.andersson1@attendo.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Åhs
+46 (0) 31 333 54 85, +46 (766) 471607

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Attendo Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2021
  • Ansök senast: 12 maj 2022

Besöksadress

Krokslättsfabriker 9
None

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10931

Liknande jobb