Costumer service till Thevea Brands group

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Thevea Brands Group befinner sig i en spännande förändringsresa. Med ett starkt 2021 bakom sig, fortsätter nu satsningen framåt. Vi har nya affärer på gång in och är en tillväxt som gör att vi ständigt utvecklas. Vi erbjuder dig en spännande utmaning och ett stimulerande arbete i ett multibrand-företag som verkar för en aktiv livsstil inom outdoor och sport.

Koncernen behöver nu förstärka sitt lag med expertis inom Customer Service. Vi söker dig som är prestigelös, driven, glad och utåtriktad lagspelare. Vi är i ett expansivt skede med tydliga framtidsplaner som är djupt förankrade i våra värderingar. Det är viktigt för oss att du är samstämmig med dessa värderingar och har de som utgångspunkt i arbetet.

Nu söker vi vår nya Customer Service medarbetare huvudkontoret i Helsingborg. Customer Service ansvarar för att ge professionell service till både våra konsumenter och våra återförsäljarkunder. Det primära ansvarsområdet är att vara proaktiv och stödjande för våra affärsenheter Sport och Outdoor inom sälj och däribland:

- Säkerställa den dagliga hanteringen av ärenden.
- Kommunicera direkt med kunder och konsumenter och hantera och lösa kundförfrågningar snabbt och effektivt.
- Stödja säljteamet i alla försäljningsrelaterade aktiviteter.
- Vara med och effektivisera arbetet, processer och rutiner tillsammans med teamet.
- Arbeta för en modern och effektiv kundservice.
- Orderregistrering i affärssystemet M3.
- Uppdatering av prislistor i affärssystemet.
- Uppdatera och tillhandahålla orderbekräftelse detaljer, inklusive pris och leveransinformation.


Din bakgrund

- Minst två års erfarenhet av kundtjänst.
- Utmärkt kommunikativ förmåga både skriftlig och muntlig
- Passion för kundservice och en drivkraft att alltid sträva efter nöjda kunder
- Behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
- Strukturerad och bra på att prioritera
- God förståelse för logiska flöden och en god förståelse för hur ekonomiska resultat skapas
- Goda datorkunskaper i Excel samt meriterande med kunskaper inom affärssystemet M3 och analysverktyget Power BI


Vi tror även att du som söker tjänsten är:

- Orädd
- Prestigelös
- Ödmjuk
- Tänker utanför boxen
- Älskar utmaningar och arbetar för lösningar
- Har ett genuint intresse för aktiv livsstil inom outdoor och sport
- Du har en stark ”can-do” attityd och känner starkt ägarskap för det du gör


Anställningsvillkor

Anställningstyp: Heltid & tillsvidare, vi tillämpar 6 månader provanställning enligt kollektivavtal.

Anställningsort: Helsingborg

Start: enligt ök

About Thevea Brands Group

The house of Thevea includes a portfolio of distinctive brands each catering to an unique audience. We are home to Tretorn, Racqet, Sarek, Fjällmark, Visent, Friluftsvaror and also partnering Toalson and Adidas in the Tennis and Padel categories. Operating in the Outdoor and Sport segment, the group has an annual turnover of appr 600 million SEK with deliveries to more than 45 countries, Headquarters in Helsingborg and showrooms in Stockholm, Oslo, Helsinki and Luesden.

Thevea Essence

We aim to lead, but we don’t mind following inspirational pioneers. Of course we want to be role models, but we applaud everyone that dares to make innovative progresses that we can learn from.

It’s all about self-reflection.

We don’t see perfection in the mirror, we see the opportunity to develop, to learn and to grow.

Cause to us it’s not about setting a new standard - it’s about making sure that the standards are always evolving. Always in motion. Always relevant.

Humbly striving to make tomorrows world more attractive than today’s.

Thevea Values

Everlution”

Ever- ; Evolution, Solution, Contribution.] Constantly evolving, making our deeds today matter tomorrow. Contributing on an individual level as well as on a corporate level.

Motion

The curiosity to search, find, and grab opportunities.

To activate and be active. Physically or mentally. Indoors or outdoors.

Always looking for the next step ahead - that single step that makes a change.

Spirit

Have the courage to dare. To succeed. And to fail.

Own, share and generate passion.

Responsibility

Democratising and sharing. Transparency and honesty. Community engagement.

A circular mindset.

ANSÖKAN

I denna rekryteringsprocess samarbetar Thevea Brands group med Qarat. Varmt välkommen att skicka in din ansökan via annonsen. Vi arbetar med löpande urval och intervjuer och skicka gärna in din ansökan senast den 23 juni 2022. För mer information är du välkommen att kontakta Karin Stenberg på 0723 37 77 90 eller karin@qarat.se. Qarat arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering.

OM QARAT

Qarat är en komplett leverantör av rekrytering, search/headhunting, samt digitala verktyg inom utbildning och kommunikation online, såsom LeadersAPP.

Vi arbetar med hela rekryteringsprocesser, rådgivare i delar av en process samt med konfidentiella searchprocesser. Inom ledningsgruppsutveckling / grupputveckling erbjuder vi Sveriges främsta konsulter inom området.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qarat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 maj 2022
  • Ansök senast: 23 juni 2022

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024