Country Customer Operations Manager

Arbetsbeskrivning

Pitney Bowes är ett amerikanskt företag med huvudkontor i Stanford, Connecticut, USA.De lanserade en ide om en maskin som frankerade brev i stället för att använda frimärken.Idag är Pitney Bowes världsledande inom området integrerade post- och dokumentlösningar.Vi omsätter 6,1 miljarder USD och finns med 36 000 anställda i 130 länder.I Sverige har vi funnits sedan 1974 och har ca 150 anställda.Huvudkontoret finns i Häggvik, Sollentuna och vi har filialkontor i Göteborg, Malmö och Jönköping.För mer information, se www.pitneybowes.se. Arbetsmiljön på Pitney Bowes karaktäriseras av högt tempo, struktur och en stark säljkultur.Hos oss får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat, internationellt företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak.Vi söker nu en Country Customer Operations Manager med placering i Häggvik, Sollentuna I rollen som Country Customer Operations Manager kommer du att ansvara för att övergången från transaktions- och produktinriktad miljö till kundfokuserad miljö sker så smidigt och professionellt som möjligt.Din uppgift är att öka kundnöjdheten genom att utveckla och genomföra effektiva end-to-end processer mot slutkund.Du är också ansvarig för att utveckla en affärsplan och strategi i linje med den övriga organisationen Ansvarsområden: - Leda, driva och utveckla vårt Customer Care Center med 6-8 medarbetare inom Sales Order Process, Contract Management och Collections med målsättningen att utveckla mer strömlinjeformade processer samt förbättra upplevelsen för kunden - Säkerställa Service Level Agreements gentemot andra avdelningar - Kostnadskontroll i enlighet med fastställd budget - Samarbete med andra processansvariga för att kontinuerligt optimera och utveckla affärsprocesser.- Se till att avdelningens olika enheter genom överenskomna mål stödjer hela företagets strategi och att dessa mäts gentemot strategin Vi tror att du: - Har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande - Har flera års erfarenhet av att vara ledare med ett tydligt och förutseende ledarskap med personlig integritet som skapar resultat tillsammans med andra och en stark drivkraft och vilja att lyckas - Har ett affärsmässigt och resultatorienterat högt driv och är bra på att etablera, bygga och utveckla nätverk och relationer likväl som att arbeta i team.Din kreativa och analytiska förmåga använder du gärna i både utveckling och förändring.- Är kvalitetsmedveten och har ett långsiktigt perspektiv i ditt arbete.Du ska prioritera kundnyttan och ha ett affärsmässigt synsätt.Du besitter förmågan att se samband och dra slutsatser. Det är viktigt att du uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på både svenska och engelska, samt att du behärskar Office-paketet väl (främst Excel och Word).Kunskaper i SAP är mertierande.Anser du denna beskrivning stämma in på din profil?Skicka in din ansökan och CV på engelska senast den 6 december till:

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Consultant Daniel Paulus
08-7341700
Servicechef Edhem Zecevic
08-7341700

Sammanfattning

Besöksadress

Hammarbacken 12
Sollentuna

Postadress

Box 408
SOLLENTUNA, 19124

Liknande jobb


Enhetschef kontaktcenter, stab och utveckling

Enhetschef kontaktcenter, stab och utveckling

28 november 2024

Gruppchef Tentamensavdelningen

Gruppchef Tentamensavdelningen

28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024