Country Manager för Zolva Sverige

Country Manager för Zolva Sverige

Arbetsbeskrivning

Zolvas ambition är att ligga i framkant inom kredithanteringssektorn. Vi förbättrar ständigt vår analytiska och digitala förmåga för att betjäna våra kunder utifrån deras behov. Vårt mål är att vara en innovatör i en bransch som av många karaktäriseras som stel och konservativ. Vi strävar efter att vara djärva och annorlunda och hitta flexibla lösningar för våra kunder. Betydelsen av vårt namn är nära kopplat till vårt uppdrag att vara mellanhand mellan gäldenären och indrivaren. "Zolva" betyder “vi är vägvisare” och som vägvisare ger våra tjänster människor en väg ut ur sina skulder. Ambitionen är också att bli en betydande paneuropeisk NPL-plattform och inkassobyrå. Zolva expanderar löpande och har idag verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Spanien, Portugal och Italien, med 650 anställda totalt.  
 
Är du vår nästa Country Manager för det svenska Zolva teamet? 
Zolva Group stärker nu sin position på den svenska marknaden och anställer en övergripande ledare med uppdrag att ta landsdivisionen till nästa nivå. 
Kort om tjänsten 
Som Country Manager kommer du att ha det övergripande ansvaret för att skapa och implementera rätt strategi och säkerställa att verksamheten lyckas på den svenska marknaden. Tillsammans med din ledningsgrupp etablerar du professionella relationer med både kunder, partners och personal och genom din vägledning säkerställer du att de breda affärsmålen uppnås. Du säkerställer efterlevnad av de lagar och förordningar som reglerar branschen och övervakar företagets finansiella status. Du samlar in data, har koll på marknadstrender och information om konkurrenters aktivitet samtidigt som du säkerställer att centrala kontroller och processer efterföljs på alla nivåer. Du kommer att ingå i ett Executive Managementteam tillsammans med Country Managers i övriga länder, där du förväntas att bidra till företagets globala framgång. Du utgår ifrån kontoret i Solna men en del resor kan förekomma, främst till huvudkontoret i Norge samt kontoren i övriga länder.
Huvudansvar 

• Ansvarig för att leda affärsverksamheten i Sverige för att uppnå målen för intäkter, vinst och kvalitet. 
• Hantera kundrelationer och attrahera nya partners. 
• Ansvarig för att övervaka all verksamhet i Sverige.
• Skapa en årlig, detaljerad affärsplan samt operationell budget för att uppfylla de kvartalsvisa, månatliga och årliga intäkts-, vinst- och finansmålen. 
• Hantera och rekrytera anställda, följa upp prestationer, coacha och organisera utbildningsinsatser för att öka produktiviteten.

Om dig 
Vi tror att du är en pragmatisk strateg som inte är rädd för att få saker gjorda och en person som det svenska teamet kan lita på och vill  följa. Du är tydlig med dina förväntningar och vad som ska prioriteras och har en utmärkt förmåga att ge och ta emot feedback gällande prestation. Du är en förebild som visar vägen och kan motivera och inspirera andra. Du är även en viktig talesperson och representant för Zolva genetmot övriga interna såväl som externa intressenter. 
Viktiga erfarenheter och förmågor: 

• Examen från högskola/universitet eller likvärdig utbildning.
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift.
• Erfarenhet från serviceinriktade organisationer.
• Naturlig kommunikatör och nätverkare.
• Starkt affärsmannaskap.
• Analytiskt tänkande.
• Säljorientering och förmåga att etablera och stärka kundrelationer. 
• Förmåga att arbeta under press samt att hantera flera paralella deadlines.

Vi erbjuder 
För rätt person och mindset är detta en fantastisk möjlighet att vara med från starten och leda framgången för ett framåtlutat företag i en framtida bransch. Som den nyckelperson du är så kommer du ha stor möjlighet att påverka både din och Zolvas framtida framgång. Vi är nyfikna på att lära känna dig och höra hur du ser på framtiden för Zolvas verksamhet på den svenska marknaden.  

Kontakt och ansökan 

Eftersom vi arbetar tillsammans med Badenoch + Clark i denna rekryteringsprocess välkomnar vi dig att kontakta Executive Search Consultant Jessica Laos på 073-684 70 06 alt. jessica.laos@badenochandclark.se och Catinka Andersson på 073-684 73 15 alt. catinka.andersson@badenochandclark.se om du har några frågor angående rollen eller processen. På grund av vår GDPR säkrade process tar vi inte emot ansökningar via e-post.  

Badenoch + Clark använder tester och videointervjuer i urvalsprocessen för att få en rättvis och fördomsfri bild av dig som kandidat. Sista ansökningsdag är den 22 juni men urval och process sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. 

Vi ser fram emot att höra från dig och välkomnar din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Staffan Heidenberg

Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch + Clark
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 4 juni 2022
  • Ansök senast: 22 juli 2022

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 37
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 37
STOCKHOLM, 11145

Liknande jobb


VD till VoB Syd

VD till VoB Syd

22 november 2024

20 november 2024

Interim IT Enhetschef – Stockholm

Interim IT Enhetschef – Stockholm

19 november 2024

Vd till Mitthem AB

Vd till Mitthem AB

19 november 2024