Country Manager, Meditek

Country Manager, Meditek

Arbetsbeskrivning

För att möta våra kunders behov söker vi nu en Country Manager för Sverige.

Som vår Country Manager har du det fulla ansvaret att driva och leda företaget tillsammans med kompetenta medarbetare i en spännande tid där företaget ska växa, öka omsättningen och ta marknadsandelar. Placeringsort är Kungälv.

Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- personalansvar och organisera verksamheten
- ansvar för försäljning och upphandlingar
- etablera nya och utveckla befintliga kundkontakter
- utveckla och leda medarbetarna för att skapa bästa möjliga förutsättningar för samtliga funktioner
- initiera och driva utvecklingen av företaget för att nå uppsatt mål
- genomföra marknadsplaner och strategier, samt driva och följa upp dessa

Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- en akademisk examen där medicinteknisk inriktning är meriterande, men ej krav
- en beprövad och framgångsrik ledare med mångårig erfarenhet av att leda mindre och effektiva organisationer
- dokumenterat erfarenhet av framgångsrik försäljning och upphandlingar
- branscherfarenhet med ett stort nätverk är starkt meriterande
- kunskap och erfarenhet av LOU
- goda kunskaper inom ekonomistyrning
- mycket goda IT-kunskaper i ekonomi- och CRM-system behärskar Office-paketet
- förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift
- B-körkort och tillgång till egen bil

Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- modern och ambitiös ledare som kan bygga kultur och skapa engagemang
- sälj och marknadsorienterad person som kan utveckla affärer och skapa tillväxt
- strukturerad och organiserad person som kan bygga organisation och struktur i ett företag med höga tillväxtambitioner
- ”people person” som kan se till att utveckla människor och se till att skapa en organisation med starkt ”employer brand ” och därmed kunna attrahera och behålla de bästa medarbetarna på marknaden
- entreprenöriell person som kan ”kavla upp ärmarna ” och vara prestigelös.
- god analytisk och strategisk förmåga.

Om företaget
Vi levererar medicinsk utrustning i Norge, Sverige och Finland. Vår största kund är de offentliga sjukhusen, men vi levererar också utrustning till privata institutioner och privatpersoner. Vi har också en avdelning som hjälper syrgasanvändare som behöver syrgas i samband med utlandsresor. Vår serviceavdelning utför service och reparationer på medicinsk utrustning för stat, landsting, kommuner och privata institutioner. Vi erbjuder också service på endoskop och ultraljudprober.
Läs mer på https://meditek.no/sv/

Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010-207 01 50, menyval 3.

Om Addilon
Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.

Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

Sökord: meditek, country manager, lou, medicinteknik, life science

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addilon Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2021
  • Ansök senast: 18 oktober 2021

Liknande jobb


28 november 2024

Client Partner - Manufacturing

Client Partner - Manufacturing

28 november 2024

Säljchef

27 november 2024