Country Manager till Forenom Sverige!

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en Country Manager som vill vara med och leda Forenom Sveriges spännande tillväxtresa.

Forenom är Nordens ledande företag inom hotellägenheter/företagsbostäder /corporate housing. Företagets verksamhet skiljer sig från traditionella hotell då vi skräddarsyr våra lösningar i hotellägenheter. Vi erbjuder våra gäster en unik upplevelse där det personliga mötet och kundbehovet är väldigt viktigt för oss. Forenom är stolta över att vi mottagit utmärkelser för vår excellenta kundservice i Sverige. Vi är bra på det vi gör och strävar alltid efter att bli bättre. Just nu söker vi ytterligare härliga medarbetare som kan hjälpa oss att uppnå det målet!



Allt började i Finland år 2000 med en handfull hotellägenheter. Idag sysselsätter Forenom ca 270 medarbetare i Norden och växer i snabb takt med nya drivna medarbetare. Vi kan erbjuda våra kunder ca 3500 bostäder i Norden och har även 6000 företagskunder som använder våra tjänster idag. Verksamheten i Sverige startade sommaren 2009 och har sitt kontor i centrala Stockholm. Forenom är verksamma i Danmark, Norge och Ryssland med huvudkontor i Helsingfors. Vi vänder oss primärt till företag som har behov av tillfälligt boende men även privatpersoner och turister är för oss viktiga kundgrupper. Våra produkter utgör ett attraktivt alternativ till dyra hotell samtidigt som vi erbjuder en hög servicenivå som anpassas efter den specifika kundens behov.



I den expansiva fas som Forenom befinner sig i, har CapMan nu gått in som ny majoritetsägare, en investering som påskyndar Forenoms tillväxt och ökar möjligheterna att utvecklas i en dynamisk marknad. Sverige är en fokusmarknad och vi ser att du som Country manager blir en av de viktigaste pusselbitarna i den resan vi har framför oss.


Ansvarsområden



- Tillväxtledning, med ansvar för strategi, budget och rapportering
- Personalansvar, där rekrytering, lönesättning, coachning och uppföljning ingår
- Ansvar för att skapa säljstrategier, säljkultur och arbeta aktivt med planering och uppföljning av alla säljaktiviteter samt eget försäljningsansvar
- Övergripande ansvar för sourcing av nya lägenheter
- Uppdatera och skapa nytt strukturkapital i form av mallar, rutiner och riktlinjer
- Strukturera om processer inom exempelvis försäljning, sourcing och personalhantering



Kvalifikationer

- Flera års erfarenhet från fastighetsbranschen samt ett gott nätverk inom branschen
- Erfarenhet av försäljning och personalansvar
- Meriterande med erfarenhet från entreprenöriell/start-up miljö
- Kapacitet att arbeta strategisk med helheten och prestigelösheten att vara detaljerat operativ

Vi ser att du som söker brinner för branschen och drivs av att skapa kundnytta och lönsamma affärer. Som person är du nyfiken, läraktig och öppen. Du är intresserad av människor och har försäljning som passion. Vidare har du hög integritet, ett professionellt agerande och god självinsikt. Du är även prestigelös med skinn på näsan och är inte rädd att kavla upp ärmarna när det behövs. För att trivas i rollen tror vi att du är en person med en stor kompetensbredd och mycket ödmjukhet.

Vi erbjuder dig

- att bli en del av ett modernt, nytänkande och växande företag
- engagerade och drivna kollegor i en internationell miljö
- en spännande roll med varierande arbetsuppgifter
- en unik möjlighet att leda arbetet med att bygga Europas nästa stora “accommodation brand”

I den här rekryteringen tar vi hjälp av Barona. Den första omgången av intervjuer kommer att genomföras via Recruitby.Nets egna videoverktyg.

Observera att vi inte tar emot ansökningar via epost men för frågor/information kontakta: Jeanette Britan | jeanette.britan@barona.se

Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

Barona är ett internationellt företag med kontor i Finland, Norge, Polen, Spanien, Ryssland och Estland. I Sverige finns vi i Stockholm och Göteborg. Vi har över 15 års erfarenhet inom bemanning och rekrytering. Ända sedan starten, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterade och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.

Läs mer här: http://barona.se/om-oss/

Sökord:

Barona; Bemanning; Rekrytering; Konsult; Uppdrag; Kund; Barona Sweden; Barona Group; Jobb; Arbete; Klient; Samarbetspartner; Internationell;

Sammanfattning

Postadress

Bryggargatan 10
STOCKHOLM, 11121

Liknande jobb


25 november 2024

Försäljningschef till Midsona

Försäljningschef till Midsona

23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024